Någon som vet värdena per kg foder till någon av dessa fodersorter?

S

Spaderdam

Försöker komma fram till en bra musli till min pålle , men har svårt att hitta värdena per kg foder. Finns de några värden är ja urkass på att räkna om till kg foder:o Någon vänlig?:laugh:

Mustang Musli orginal

hippobas musli

spillers coolmix

spillers stud & Youngstock mix

pavo podo grow

Sv: Någon som vet värdena per kg foder till någon av dessa fodersorter?

Värdena lär stå på varje företags hemsida, och de anges alltid per kg.

Sv: Någon som vet värdena per kg foder till någon av dessa fodersorter?

Om du söker på varje foder ska det komma upp produktblad på deras hemsidor i PDF format där kan du läsa dig till vad det är för värden, och vad fodret är till för hästar. Dem har även som en tabell man kan följa, dvs om det är normalt värde på höt som du har och du har en fritidshäst som rids regelbundet ska du ha 1-3kg / dag av mustang och hippo (:
Sen får man ju eventuellt prova sig fram om det blir bra på din häst, eftersom det skiljer sig från häst till häst! (:

Liknande trådar

Foder & Strö Följande värden fick jag på hösilageanalysen: TS: 59,6 % smrp häst: 35 g/kg foder energi häst: 5,6 MJ/kg foder Ca: 4,2 g/kg TS P...
Svar
2
· Visningar
4 162
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö Lite frågor om analyser och foderstaten nu då... Man får ju oftast två kolumner med analyssvaret, i den ena anges värdena i per kg...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: mahlmt
·
E
Foder & Strö Ja, jag har glömt bort hur man gör. Kan någon vänlig själ skriva upp det åt mig? :bow: Fick nämligen höanalysen i kg TS så jag vill...
Svar
3
· Visningar
3 786
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama