Någon som vet var jag kan hitta huvudlag utan skygglappar?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Som ni ser rubriken. Jag har kollat på exuilex men då finns det ett för kallblod o ett för full. Fullhuvudlagen var ju mycket finare, någon här som har ett sånnt hemma o kan mäta åt mej?

Men jag vill veta om det finns flera huvudlag utan skugglappar, gärna lite kungligt med skrussiduller.

Var nämligen ute o körde idag o Fabbe blev rädd för barn på en studdsmatta o jag tror skygglapparna ställde till det lite.
Här är en bild från idag:
DSC07714.jpg
[/IMG]

Sv: Någon som vet var jag kan hitta huvudlag utan skygglappar?

Drive out har huvudlag utan skygglappar, men vet inte vilka storlekar

Jag har ett huvudlag från Equilex som från början kom med skygglappar, jag skar helt enkelt bort dem eftersom de inte gick att "montera" bort.
Inte så snyggt för den petiga kanske men jag tycker då inte det märks särskilt mycket.
Lädret var väldigt lätt att skära i dessutom.

Tack för svaren. Jag kollade på drive out o såg att dom har sidostycken som man kan byta ut på sitt huvudlag man redan har, men frågan är bara om dom passar till det huvudlag han har nu, med tanke på strl.

Vad tror ni?

Wow!!! Det är inte ofta man ser ett så välselat och vackert ekipage. :love: Grymt imponerad.:bow: :bow:
Hur mkt väger en sån vagn uppskattningsvis att dra?
Är du nöjd med den? Om inte varför? Finns den på nätet nånstans?
Är så himla tröttt på mina vagnar med rockardhjul för så fort man kör ut i terrängen så blir det punka samt så skakar mina njurar sönder.....

Djurjouren skrev:
Wow!!! Det är inte ofta man ser ett så välselat och vackert ekipage. :love: Grymt imponerad.:bow: :bow:
Hur mkt väger en sån vagn uppskattningsvis att dra?
Är du nöjd med den? Om inte varför? Finns den på nätet nånstans?
Är så himla tröttt på mina vagnar med rockardhjul för så fort man kör ut i terrängen så blir det punka samt så skakar mina njurar sönder.....

Tack tack:)

Jag är super nöjd med vagnen men den är lite tung för mej när jag ska dra den, oj vad kan den väga???? Jag har ingen aning faktist, dock brukar jag dra upp den när jag drar den o har alltså inte dragit den på plan mark, så den är nog inte så tung egentligen.
Jag köppte vagnen av en i stallet o då såg den ut så här:
Travarmedrockarden.jpg
[/IMG]
DSC05802.jpg
[/IMG]
Sen lämnade jag iväg den till en bekant som byggde om den. Jag tror det är ett hemma bygge av något slag från början. Undrar hur gammal den är, när man kollar på färgen som försvunnit på vissa ställen så ser man att den har varit röd en gång i tiden och lila har den oxå varit.

När jag köpte sele från exuilex i stl kallblod så var huvudlaget för stort för min nordsvenska brukshäst, så vi bytte det till ett i storlek full. Så du skulle ju kunna pröva att köpa ett i stl full därifrån?

Kika in här oftare så ser du massor av fler fantastiska ekipage..hur kan du missat det?

Kör i terräng med min bullet rockard och har aldrig haft punka eller ont i njurarna. Man måste ju ha fjädring!

Jag kollade på drive out o såg att dom har sidostycken att köpa till så jag behöver bara byta ut mina mot dom jag har beställt, så smart var det, nu har jag snart ett huvudlag med både utan o med skygglappar:D

snigelfarmor skrev:
Kör i terräng med min bullet rockard och har aldrig haft punka eller ont i njurarna. Man måste ju ha fjädring!

Där tror jag du sa lösningen på mitt problem! Jag har haft så ont i ryggen nu när jag har börjat köra min shettis igen, har ju inga fjädringar på vagnen och vägarna är väldigt gropiga:crazy:

Liknande trådar

Körning Just nu står mitt sto på boxvila, men opm hon blir friskförklarad funderar jag på att ta upp körningen med henne. Körde henne i Finland...
Svar
19
· Visningar
3 544
Senast: Egonson_
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 569
Senast: Zuzzi
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka