Någon som vet vad blomman heter?

Lena J

Trådstartare
Jag plockade en liten marktäckande blomma i Turkiet för några år sedan. Den passar även som ampelväxt och är mycket lättskött och tålig. Förökas lätt med sticklingar och har gula, rosa och oranga blommor. Någon som vet vad det kan vara?

112-Kopia2.jpg

Sv: Någon som vet vad blomman heter?

Tack för svaret poli, men jag tycker inte att den är riktigt lik "min blomma". Den du föreslår är mer "fetbladig". Hoppas någon annan känner igen den! Den är i alla fall väldigt dekorativ och lättskött, har delat med mig av den till många vänner.

Sv: Någon som vet vad blomman heter?

Jag var nog lite för snabb där! När jag tittade närmare på Portulaca så finns det ju många olika sorter. Hittade en som var precis den jag sökte, så visst har du rätt, det är en Portulaca! Tack!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 138
Senast: Maria D
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka