Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Status
Stängd för vidare inlägg.

Emsan

Trådstartare
Har en Tysk femåring e Piquet eePilot och jag undrar om någon vet något om denna hingst? Avkommer tävlingsresultat mm?

Vill även veta mer om hans mamma Lacy Lektrik och hans morfar Landkaiser. Lacy Lektrik kom till Sverige förra året då hade hon endast användts i aveln men såldes som hopphäst här tror jag.
Någon som vet?
Hade varit jätte kul att få veta vad dess hingstar har gjort.?
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Är det ingen som kan hjälpa mig och hitta något om dessa hästar?
Själv har jag försökt men hittar inget.
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Tack ändå för hjälpen KickiH, men stamtavlan vet jag redan och det är information om hingstarna jag vill ha.
 
Sv: Landkaiser

Info om Landkaiser: född 1993, var Siegerhinst vid Oldenburger Körung 1995. Gjorde HLP 30 dagar i Medingen-96 med poängen 108,29 totalt (10 av 34 hingstar). Dressyr 120,08 (5) hopp 91,80 (21). Tävlar Grand prix dressyr, ryttare är Cristian Garweg, Canada. Hästen heter nu Bela Pharm´s Landkaiser. Hittade en bild på dom båda http://www.miaristables.com/christian.asp

Mer info jag hittade

"Lady Weingard's Breeding Information
Lady Weingard's sire is Landadel (Landgraf x Farnese), sire of FEI jumpers such as FRH Landdame/Franke Sloothaak, Little Gun/Helena Weinberg, Dobel's Luigi/Otto Becker, and FEI dressage horses Jonggor's Leonardo/Gonnelien Rothenberger-Gordijn, Rosemount Showtyme/Kristy Oatley-Nist).

Her dam, Weingard (by Weinstern x Gotthard) is full sister to three geldings that were sold at the Vechta auctions in the 80ies, She also produced Lady Weingard's brothers Libertas (approved stallion at the Gestuet Reinsehlen stud 80 km south of Hamburg) Lindberg, champion stallion in South Africa, and - most importantly - Landkaiser, 1995 Oldenburg champion stallion (2 1/2 year-olds).

Landkaiser's dam line is based on a Hannoverian line. All horses named above were as foals sold at the Vechta auction. The breeder is Heiner Schuermann. He lives in Ahlhorn, a small village some 65 kilometers southwest of Bremen"
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Om jag inte har helt fel så stod Lacy Lektrik på Jakobslund Ridcenter, där de höll på att utbilda henne eftersom hon endast hade används till avel innan.
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Ingen som vet något om Piquet? Som är e Pilot
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Har bara hittat en uppgift på att han var "landbeschäler".
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

ok tack för hjälpen
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Hej. Jag heter sofie och bor i linköping. Jag äger en häst som heter Lucy Lektric som jag tror att du menar. Hon har tidigare varit avelsto i tyskland och kom till svrige för ca 2 år sedan. Jag köpte henne från jacobslund och idag står hon hos mig i Linköping. Jag håller på att sälja henne nu och vill gärna veta hur det har gått för hennes avkommor. Jag har försökt att ringa dig men inget svar tyvärr. Du kan nå mig på mob 0731-534153 eller 013-153853 så kan vi prata mer . häls/ sofie willgert
 
Senast ändrad av en moderator:
Lucy Lektric

Hej. Jag heter sofie och bor i linköping. Jag äger en häst som heter Lucy Lektric som jag tror att du menar. Hon har tidigare varit avelsto i tyskland och kom till svrige för ca 2 år sedan. Jag köpte henne från jacobslund och idag står hon hos mig i Linköping. Jag håller på att sälja henne nu och vill gärna veta hur det har gått för hennes avkommor. Jag har försökt att ringa dig men inget svar tyvärr. Du kan nå mig på mob 0731-534153 eller 013-153853 så kan vi prata mer:) . häls/ sofie willgert
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Ingen som vet något om Piquet? Som är e Pilot

Vi hade en häst i vårat stall som var efter piquet.. Mycket fint sto super utstrålning. hoppade som en katt mycket mod.. MEN oberäklig stod mest på bakbenen.. enorm hopp kap.. men väldigt svår.. inte i ridningen mot hindre åså.. men sjukt farlig att sitta på..
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Här finns några avkommor e. Piquet, http://www.sporthorses-online.de/html/springen/painted_paul/e-spring_painted.html
http://www.zuchthof-hampe.de/verkaufspferde/e-pyalotta.html

Gjorde bruksprov 1988 i HLP Warendorf. Totalpoäng 105.31. Rankad 6 av 16.
Stationerad 1988-1990 Lembo-Entrup. Vet tyvärr inte mer.

Kanske någon kan tyska och förklara vad dessa siffroro står för,
http://www.sportpferde.biz/hengstre...rt3=0&anmeldung=horsesh&zeigh=1&hname1=piquet
Har en färgbild på honom om du vill ha, maila asani@glocalnet.net
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Hej

Jag håller på aatt köpa en häst som stämmer väldigt bra på din beskrivning ("Vi hade en häst i vårat stall som var efter piquet.. Mycket fint sto super utstrålning. hoppade som en katt mycket mod.. MEN oberäklig stod mest på bakbenen.. enorm hopp kap.. men väldigt svår.. inte i ridningen mot hindre åså.. men sjukt farlig att sitta på.. "), fast jag har förstås inte fått höra attt den står på bakbenen... Skulle gärna vilja veta om det är samma häst? Vad heter den, eller annan info. Om du inte vill lägga ut uppgifterna här, så maila mej direkt. Det är viktigt! Tack på förhand!

Mvh Keira!
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Piquets avkommeindex i dressyr är 95 (94% säkerhet) hoppning 125 (93%).
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Tack:) Hade på känn att det var något åt det hållet.
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Min har också enorm hoppkapacitet, väldigt försiktig och utstrålning.

Har några bilder på honom, inga direkt bra hoppilder men men

13581414.jpg

16243739.jpg

10505876.jpg

9737281.jpg
 
Sv: Någon som vet något om Piquet, Lacy Lektrik & Landkaiser

Min har också enorm hoppkapacitet, väldigt försiktig och utstrålning.

Har några bilder på honom, inga direkt bra hoppilder men men

13581414.jpg

16243739.jpg

10505876.jpg

9737281.jpg
Förlåt att jag skriver igen och att jag tar upp en 10 år gammal tråd, haha. Men eftersom jag bara skrev i tråden och inte svarade på din kommentar, så kanske du inte ser. Var det Painter du hade? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 288
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Avel Hej. Jag och min mamma går i banorna att köpa ett sto e. Niveau - Carismo. Ägaren vet inte vilka papper hon har (stoet är SWB men...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: PantheraL
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 449
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp