Någon som vet någe om en tysk hings vid namnet Willibald 828

Lillis69

Trådstartare
Hej.
Har nyligen köpt en val efter Willibad 828. Undrar om de är någon som vet vad den hingsten har presterat. Och hur hans avkommer brukar vara???
Tacksam för svar Lillis69:laugh:

Sv: Någon som vet någe om en tysk hings vid namnet Willibald 828

Hej.
Har nyligen köpt en val efter Willibad 828. Undrar om de är någon som vet vad den hingsten har presterat. Och hur hans avkommer brukar vara???
Tacksam för svar Lillis69:laugh:

Hej!Har ridit en valack för några år sedan som var efter Willibald och han va supermysig men svår i galoppen i början då han hade en stor galopp,
han va inte så stark i början men blev riktigt fin i slutet.:love:
Han va mörkbrun,nästan svart med 4 vita ben och tror jag bläs eller nåt vitt i huvudet iallafall
Han blev såld sen till Göteborg,vad heter din?

Min är skimmel :). Han heter Wiking och född 1999.

Han godkändes för svensk avel 1991 men sänktes till C 2004. Vilket betyder att hans avkommor inte gjort någon större lycka och man bedömt att han inte längre ska användas.
Detta är omdömet om honom när han premierades:
"Reslig, sluten hingst med uttrycksfullt huvud, väl ansatt välvd hals, liggande djupa bogar, lång markerad manke, ngt kort rygg och långt sluttande kors. Ej helt korrekt inskenad vänster fram och ngt tåvid, i övrigt välbenad. Taktmässiga rörelser med gott påskjut."
Själv har han tävlat i hoppning med placeringar upp till medelsvår.

Jag har en valack (på foder) e Willibald (ue Egerländer). Han är född 2004 och rätt liten, i dagsläget 1,58 m men är rätt sen i utvecklingen och bör växa på sig lite till. Han är brun utan tecken och faktiskt inte speciellt vacker :o När jag fick hem honom hade han en förfärlig underhals och ser lite åsnig ut, men söt som få samtidigt :confused: :love:

Härligt psyke, tycker jag, rätt tuff i huvudet men ändå positiv och älskar att jobba. Gjorde debut på tävlingsbanan idag och hoppade en 80 cm klass, Två rivningar men hur cool som helst och tyckte det var urkul att få visa upp sig. Hoppar hellre än bra men kanske kommer tekniken med styrkan. Härlig inställning! Rör sig stort för att vara så liten och är lite väl lätt i baken i galoppen, men det joobbar vi på. :bump:

Ullis

Då får man gratulera till debuten iafl:). Min är lite större han är runt 170 cm men inte så grov men reslig. Oxå jättesnäll i all hantering men kan vara lite barnslig när vi rider ut i början. Då allt är farligt men har vi bara travat å så, så blir de mycke bättre.
Men en riktigt trevlig kille.. Han har även Landrat på mamma sida samt Jovial.

Liknande trådar

Avel Hej! Har ett litet sto på 1,52 m i mankhöjd e. Fort-Baron x ue. A-dur som jag är sugen på att veta mer om hennes härstamning men hittar...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Klein
·
Avel Detta gäller INTE någon av mina högt aktade och älskade skrutthästar :D:p utan om en bekants häst. Lite bakgrund: Stoet (ett hbl) har...
Svar
16
· Visningar
5 425
Trav Undrar bara om någon har lite information och vet mankhöjd på dessa hingstar? Meadow Debibo Rodney Key Kanske nån vet nåt om stoet...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: lilluss
·
H
Övr. Grenar Hej! Detta är en tråd ang fullblod som jag ägt/äger och övriga medlemmars fullblod! Skulle vara intressant med att se bilder och höra...
2
Svar
24
· Visningar
11 029
Senast: Lillelars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka