Någon som vet nå`t om Alligator Fontains avkommor!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flying High
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 868
F

Flying High

Jag har sökt här bland trådarna men inte fått svar på min fråga!

Någon som vet hur de är i ridbarhet, utseende, tävlingsresultat, hur e han i fertilitet, ja, allt man kan komma på!

Jag har betäckt med Cardento tre ggn på mitt Maraton-Kadrilj sto, o skulle vilja ha något likvärdigt, men vet inte vem jag ska välja.......!!!! Hon är inte stor 159, o kort i ryggen. Det har hon nedärvt till sina bebisar, men det är inget jag tycker är fel. Kanske lite speciell i humöret. Jag har tänkt tävla själv på avkomman.

Snälla; kom med förslag/tips/info!! Innan jag bryter ihop. Jag har tittat på så många hingstar o inte hittat någon!:smirk:

Sv: Någon som vet nå`t om Alligator Fontains avkommor!

Hittade detta på nätet.

Started breeding in 1994, ALLIGATOR FONTAINE had 5, 4yr olds products qualified for the final 2000, which places him amongst the stallion revelations of his generation. He is classed 3rd Young Stallion father of 4yr olds (breedindg between 1994&1995) in 2000.
His best products are :
Imperial Fontenelle ISO 112, Igator de L'Abbaye ISO 112, Icône du Banney ISO 113, Izoard ISO 125 and Icare de Boisy ISO 130, all Finalists at 4 yrs olds at Fontainebleau 2000; as well as Hyla Fontaine Finalist 4yr olds in 1999, exported to Switzerland ; Isba du Taillis ISO 115.
There are also foals of ALLIGATOR born in Argentina, Belgium, Brazil, Great Britain, Holland, Italy, Cztech Republic, USA …
ALLIGATOR FONTAINE is classed amongst the 200 best stallions in the world (Breeding News).Här hittar du några namn på avkommor ute i världen som du sen kan nätsöka på.
Han har också en dotter som heter Jalisca Solier som tydligen går bra internationellt.

Mitt ena xx-sto är betäckt med AF!

Hon är maiden sto så jag vet inte hur fertil hon är men hon tog sig på en seminering.

Jag valde honom för storleken och den längre ryggens skull, dessutom är han lite av en avelsmatador med resultat som talar för sig själva.
Mitt sto är het och har mycket nerv, eftersom jag inte vill ha för mycket av det goda så valde jag AF som jag uppfattar som stabil men med tävlingsskalle :D

Dessutom har mitt sto och han en del blodslinjer gemensamt :love:

:bow:Man tackar:bow:

Liknande trådar

Avel Allt lutar nu åt att jag ska betäcka mitt sto till våren, om allt går som det ska *nervös* Men det behövs ju en pappa också ;) Jag... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 230
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka