någon som vet huggormsbett eller alergi

Rotterö

Trådstartare
Min 1 åring var i morse när jag kom ut i hagen . Helt svullen inga ögon bara små strimmor. Nos nosrygg Hela huvudet i stort sett. Var hel svullet.

Jag ringde vet . Han trodde på ormbett , getingstick , eller pollen alergi.

Någon som haft något liknande. Någon som har en häst som blivit orm biten??

Han fick cortison och penselin.
 
Sv: någon som vet huggormsbett eller alergi

Jag hade 2 hästar som blev huggormsbitna för sådär 5 år sedan. Den ena blev värre svullen än den andra, förmodligen för att de blev bitna av samma orm. Den som var först framme och nosade på ormen fick förstås mest gift i sitt bett, den andra blev bara lite svullen.

Hästen som var mest svullen (bettet tog på mulen) fick svårt att andas eftersom näsborrarna svullnade igen. Men han fick cortison och efter några dagar var svullnaden borta. Så det brukar inte vara några problem om de inte skulle vara extra känsliga förstås, det får man väl vara noga att kolla. Men nu har ju din häst redan fått medicin, så det ska nog ordna sig.
 
Sv: någon som vet huggormsbett eller alergi

Jag ser en liten förbättring . Ögonen börjar uppna sig något igen. Han äter o dricker nu.
Men de står inne i natt för att han inte ser riktigt ännu.
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske någon som minns mina trådar om min 5 åring och hans konstiga skada. Han fick ju en akut jätte svullnad i kotan vid intag i...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Centaur
·
Hästvård Hur allvarlig ska ett sår verka för att ni ska ringa efter veterinären? Hur länge bör man avvakta annars? Det är så att min lilla...
2
Svar
24
· Visningar
3 076
Senast: Train
·
H
Övr. Hund Fick hem en liten pudelhane för ca 1 månad sedan, 1½ år gammal som skulle omplaceras. Provtiden har gått relativt bra och jag har...
Svar
2
· Visningar
3 499
Senast: martina
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp