Någon som var på 3årstestet i Luleå i går?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 949
Sv: Någon som var på 3årstestet i Luleå i går?

Jo fast treårstestet gick i Boden :)

Skrev tyvärr inte upp resultatet men det var faktiskt flera av de 10hästarna som visades som ettsade sig fast på näthinnan!
Bla så fick Kamilia Love(e : emmerton) dubbeldiplom, Fantasi(e: prestige) hoppdiplom samt 48 poäng som dressyrhäst dock ej diplom(977 om jag inte minns fel)

Är det någon speciell häst du undrar över?

Visade såklart vår 3åring(riccione-testarossa-callaghan) Han fick rättvisa poäng för dagen( en eloge till de proffsiga dommarna)
888777 som dressyr. 888766 som hopphäst. Min sambo fick pris för bäst genomförda ridprov och det var nog det som var högsta vinsten då han jobbar med bla inridning ;) Rino är en helt annan häst under ryttare änn vid hand. Är lågrangad och lite dåligt självförtroende.

Tyckte att alla hästar var väl förberedda och flera fick bra betyg på hoppningen.

Senast ändrad av en moderator:

Sorry, hingstvisningen var i Luleå.....

Kul att höra. Nej det var ingen speciell jag behövde höra om, bara rent allmänt.
Var det någon publik? En vardag är det ju inte så många som kan komma ifrån kanske.
Såg du hingstarna på slutet? Tyckte bland annat att det skulle ha varit roligt att se brukshingsten hoppa.

Det låter som om de flesta hästaran var av hyfsad/bra kvalitet?

Brukshingsten Isman är ju en riktig godbit, Såg han hoppa på Uno Boman löshoppningen och då hoppade han kanon, nu på 3års så var han okoncentrerad o rev en del men han fick bra betyg 88 eller 77.

De övriga hingstarna som visades 2st 2åringar o 1 ettåring var också trevliga främst 1åringen( e: camaro M) som jag tror är till salu.

Det var också en maffig vallack e Wind dancer som fick hoppdiplom, hingstkaraktär och väldigt fint utvecklad.

det var enligt domarna hög kvalité på hästarna, 10 visade (varav en utom tävlan pga grå papper) och det blev 4 hoppdiplom och ett dressyr diplom (dubbeldiplomet enl. ovan )alltså nästan 50% diplom...!!!:banana: :banana:
slå det om ni kan, vi satsar på kvalité i stället för kvantitet här uppe :rofl:
skämt å sido, det var jättekul att det var så bra hästar, det gör att man orkar fortsätta kämpa, då det i bland är lite motvind vad gäller avel...

Jag hoppas att resultaten snart kommer upp på ASVHs hemsida annas skicka ett PM så kan jag maila dem.
MVH

Fantasi(e: prestige) hoppdiplom samt 48 poäng som dressyrhäst dock ej diplom(977 om jag inte minns fel)

4041525.jpg

Bild på Fantasi som 2åring från Sommarpremiering 2006 i Kalix. :D

Varför fick hon inte diplom på 48p ? Såg att nån annan fått det på lägre poäng än hennes.

Inget poäng får vara under 8 i de sista två betygen dvs. trav o galopp i detta fall.

Det var det jag menade, är dålig på att formulera mig. Takc för rättningen :)!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Freazer
·
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Görel
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur