Någon som testat strömedlet Horsepellets?

eigollet

Trådstartare
Hej!
Fått offert och info från ett företag som heter Horsepellets. De gör tydligen ett strömedel i form av halmpellets som ska vara bra. Tanken är att urinet samlas i klumpar och då blir lättare att mocka, typ kattlådesand vad jag fattade det som.
Jag undrar ju hur det fungerar, en katt gör ju sina behov och går därifrån medan hästen står kvar på ströt...
Nåväl, jag kör med halm annars men det är ju skrymmande så när jag såg detta som alterninativ så behöver jag hjälp med erfarenheter.
Tack på förhand!:)

Sv: Någon som testat strömedlet Horsepellets?

Vi har Horse pellets, alltså halmpellets och det finns många trådar i just det ämnet om du söker. Jag är bara positiv till detta, och har inte en tanke på att ändra.

Har jag fattat rätt det där med "kattsandsklumparna". Hur mycket förbrukas per vecka, har du ngn uppfattning om det är dyrt/billigt jämfört mot andra strömedel? Vi egenproducerar vår halm annars, så priset är väsentligt. Hur funkar det på djupströbädd?

Svar ja det blir som klumpar, dock inte lika fasta som just kattsand. Jag använder pellets till två hästar. Den ena har växelströbädd och den andra står på permanentbädd, jag upplever att det funkar lika bra på bägge. Man måste bara vara lite mer noga att lyfta strölagret eftersom materilaet har lätt för att packa sig så blir det så platt och konstigt annars.

I övrigt oerhört lätt mockat, betydligt enklare än både halm och torv.

Är horsepellets en svensk produkt? Hittar inget på deras hemsida om det.

Nej det är ju inte det, vilket var en information som vi fick från början att den var svensk. Vi har därför bytt till ett svenskt märke numera.

Tack för infon!

Såg att det fanns en dansk variant som hette easy bedding, kan ju vara ett alternativ för mig som bor så långt söder ut, blir ju längre att släpa pellets från mellansverige.

Får se vad jag hittar för återförsäljare i närheten.
Tips mottages tacksamt via PM.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka