någon som testat Shockwawe

Sv: någon som testat Shockwawe

Ja vi testade på våran för avsprängningsfraktur med ledbandskada, men hon svarade inte på det, tyvärr. Annars var det en relativ skonsam behandling. Vår behövde inte lugnande spruta.

vi använde det på vår hästs gaffelbandskada och nu han är nu frisk, blev mycket bättre när vi började med shockwave. vi gav 3 omgångar med 2 veckor emellan.

Har en häst med gaffelbands skada som ska vila i 6 mån. Skulle shockwawe kunna får ner den tiden? Finns det någon som har shockwawe i varberg, halmstad?

Den finns ett bra företag i varberg som kör runt och behandlar hästarna i stallet. och dom har shockwawe.

KL

Min häst behandlades en gång under sin rehabilitering efter operation av brosk i bakknäna. Han var dålig i ryggen vid ett tillfälle. Han är väldigt känslig i ryggen i vanliga fall så det var inte konstigt att ryggen tog stryk där. Mitt i vintern dessutom. Vet inte riktigt om det gav resultat eller ej men behövdes bara behandling en gång och sen var han enligt vet. inte konstigt i ryggen vid nästa ¨återbesök ca 2-3 veckor efter. Han reds inte under denna perioden något speciellt så det var svårt att märka någon skillnad så. Har efter det behandlat ca 1 gång i månaden med ET också som inte har haft några allvarliga anmärkningar på ryggen någon gång.

Vi gjorde shockwaven på strömsholm tror inte han fick lugnande. Det som var läskigt var att gå in i behandlingsspiltan:p

Även Hallands djursjukhus i Slöinge har väl Shockwave. Jag har själv försökt ta reda på hur effektivt det är, men har inte hittat vetenskapliga studier på häst. Det verkar vara vanligare utomlands, jag har hittat mer info på amerikanska siter. Vad jag kan hitta (och vad min vet säger) är att det gäller att man riktar det rätt så att rätt område behandlas. Själv skulle jag bara göra det på klinik där man kan se skadan med t ex ultraljud så att man vet var man ska behandla. Sedan verkar det vara tveksamt om man ska behandla lednära, då Shockwave ev har negativa effekter på själva leden, men det verkar inte heller vetenskapligt belagt.

Copiad vad heter företaget i varberg som åker runt och behandlar hästar?

Ja vi provade på en gaffelbandskada och nej vi fick ingen effekt det var bara svindyrt :crazy:

Okej på vår häst funkade det kanon, hjälpte efter 3 ggr

Min häst behandlades med Shockwawe på ryggen när han hade ont i somras. Behandlades på Strömsholms kliniken.

Han tyckte det var skönt :D
Vi behandlade två gånger och både jag och veterinären upplevde stor förbättring.

En behandling kostade 800 har jag för mig.. Ersattes inte av försäkringsbolaget.

Olgaklara testa elektroterapi hos hästterraputen istället då. Det Kanske hjälper. hör av dig och berätta hur det går

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
517
Senast: CarEr
·
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar