någon som testat nylongrindarna från hö**s?

Sv: någon som testat nylongrindarna från hö**s?

Nylongrindarna? Är det den där blå grejen som man spänner i boxöppningen du menar?

En sådan hade jag som tillfällig boxdörr på min utebox då jag reparerade boxdörren, det slutade med att jag fick hämta min häst på grannens altandäck där han stod och betade ur hennes kryddland :crazy:

Jag är inte imponerad av konstruktionen, och inte min häst heller tydligen. Men det beror kanske på hur pass snäll häst man har :)

Har lösgjort häst som trasslat in sig, har kolikbehandlat en häst som rymt genom grinden (utan att fastna) och sedan satt i sig försvarliga mängder foder.

vanliga eltrådar springer han igenom då det är väldigt svårt att få bra ström just till ligghallen. Kvittar hur många trådar man sätter. Men ja tänkte att detta nylongrindarna ser ju även ganska färgstarka ut så ja hade hopp om att dom skulle avskräcka mer..

skönt att veta att dom säkra rent skademässigt. Men fungerar om att stänga in en häst med? Vanligtvis menar jag nu.

Säkra? Inte ett dugg. Hade hästen varit mer hysteriskt lagd hade ena benet varit av och nödslakt enda lösningen. Nej, de stänger inte in en häst. De är avsedda som övre delen på en vanlig boxdörr (utan galler).

Möjligen att en mycket snäll häst stannar innanför. Men inte särskilt långa tider.

okej, då fatta jag fel. Ja då blir de då rakt ingen sådan lösning iallfall.

Får snickra boxdörrar istället. Behöver ju inte ta så lång tid.

Den är väl inte tänkt att ha som boxdörr utan att stänga in övre delen på en redan befintlig boxdörr?

Jag hade samma tanke som du för 1,2år sen. Frågade då i butiken vad h*n ansåg att ha dom som boxdörr. Fick starkt rådet att avstå! Dom var inte gjorde att ha som boxdörr och h*n ansåg att skaderisken var mycket stor då dom inte går sönder i första taget.

Vad är poängen med nylongrind öht? Jag har inte fattat en enda fördel med dem.

Om boxdörrens överdel är öppen och hästen försöker klättra ut när andra går ut t ex.

Men då kan man väl bara stänga den övre dörren istället för att sätta fast en nylon grind :S

Jag har satt upp "grindarna" vid stalldörrarna.och använder dom nu när jag har dörrarna öppna nattetid.Jag tycker att dom är helt suveräna.Har haft dom i 4 år.Om någon häst kommer ur sin box,kommer dom i alla fall inte ut ur stallet.

jag har haft de under en längre tid haft de som boxdörrar till mitt da nya stall hade visserligen en jätte lugn och snäll häst men jag vet att en del köper dessa och syr pa bak eller framsidan ett tjockt tyg för att ev hästar ev inte skall fasta har även haft de till haggrindar när lill shettisen hade n utbrytar period och detta fungerade topp en bra lösning om man nu syr pa ett tyg

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 577
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 989
Senast: Görel
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 521
Senast: EZMK
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024