Någon som ska till Bäckadals fölmönstring??

L

Lippy

Jag undrar om det är någon som ska till Bäckadals föl/unghästmönstring den 6/9 2008?? Hur går det till när man visar ett föl som är fött samma år som mönstringen är??:confused:

Tacksam för svar....

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon som ska till Bäckadals fölmönstring??

Jag ska dit med mitt hingstföl Glaesir, han kommer vara 3 månader vid visningen.
Jag ringde dit och frågade lite och fölet ska gå att leda och ställa upp så dom kan titta på det, och sedan släpper man dom lösa på banan.

Ska du dit?
:)

Jag ska dit med mitt hingstföl Glaesir, han kommer vara 3 månader vid visningen.
Jag ringde dit och frågade lite och fölet ska gå att leda och ställa upp så dom kan titta på det, och sedan släpper man dom lösa på banan.

Ska du dit?
:)

Ok, då blir det till att öva.... :)
Ársól har redan haft grimma på sig, så den biten är ju gjord...

Jag har en tanke på att köra dit med henne, hon kommer att vara ca 2månader då.

Har du gjort detta förut??

Kul, då träffas vi kanske... :)

Visade min förra unghäst när hon var 2år:)men det var inte "på riktigt" liksom, det var hemma hos en tjej som bor här i närheten.:)
Men det var roligt!!:)

Vi tänkte öva lite hemma innan, åka till ridhuset så hon sett ett sådant innan det är dags, samt träna på att visas upp i grimma.:D

Man får ju ta det som det är, jag älskar:love: henne oavsett vad hon får för bedömning. Gör det bara för skojs skull...

Synd bara det inte finns någon närmre...

Kanske borde åka och öva i ridhus vi också!?:)
Fast Kaela är ju van vid ridhus så han borde ju följa med henne...

Då har ju du en fördel... ;) Lipurtá har haldrig varit i ett ridhus, men de ska nog inte vara så märkvärdigt...:D

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat