någon som sitter med TR och kan hjälpa mig??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ela

Trådstartare
ja precis! mitt TR ligger nedpackat i en garderob och jag har verkligen ingen aning om var i röran :o

Så nu tänkte jag att någon här kunde kika i TR åt mig :idea: jag vill veta hur länge man får tävla ett dräktigt sto och när man får börja tävla igen efter dräktigheten.

Tacksam för hjälp :bump:

Sv: någon som sitter med TR och kan hjälpa mig??

Är ganska säker på att du inte får tävla efter 4 månader på dräktigt sto.

Efter att stoet fölat så finns det nog ingen regel, men varför vill du tävla snart efter att hon fölat? Låt henne vara mamma om du nu betäckt henne...

Man får inte tävla ett sto med föl vid sidan om hur tidigt som helst. Har inget tr i närheten, men är ganska säker på att det inte är bara att tuta å köra så fort fölungen är ute så att säga

nej de e jag säker på att man inte får.... men kommer inte riktigt ihåg, har för mig att fölungen ska va fyra eller fem månader...

Jag tror att det är fyra månader, men som sagt jag har inget tr framför mig så jag ska väl egentligen inget säga..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka