Någon som provat..

H

HarryBarry

Hej!
Är det någon som har gett sin/sina hästar Kraffts Musli och havre?
Bra? Dåligt? tyckte hästarna om det? Billigt/dyrt? :confused:
Har problem då min häst blir dålig i magen av betfor, men jag skulle vilja ge honom havre, och något mer.. men vad? Inte något med för mycket "fett".. Helst utan tillsatta mineraler och vitaminer då han får alger..
Några förslag?

Sv: Någon som provat..

Varför ska du ge hästen "något mer"? Vad är det du vill uppnå? Ska den bli piggare? Gå upp i vikt?

Fungerar den bra på havre?

Jag ger min 2½åring müsli + havre och mineraler. hon har jääte fint hull och är lagom pigg.

glöm inte bort fri tillgång till vatten och saltsten,

Han fungerar bra på havre. Just nu går han på Krafft grund, men jag vill egentligen inte ge honom det pga av att han då får "dubbla" mineraler ioch med att han får algerna (dock ej i full dos ännu). Tänkte höra mig för om olika fodersorter då jag får analysen på hösilaget inom två veckor, och då ska jag anpassa foderstaten efter den.. Har du provat deras musli?

Mina hästar får Dodson&Horrell müsli...

Jag bara undrade varför du ska ge honom nåt mer om han fungerar bra på havre?
Jag önskar min häst funkade på havre, liiiite enklare ekonomiskt :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: lillan222
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 015
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka