Någon som provat Natural Glo från Nutrameda?

A

arablover

Jag undrar om det är någon som vet ngt om risfodret Natural Glo från Nutrameda.

Jag har fått det rekommenderat till mina hästar eftersom det skulle vara skonsam energi och jag har två hästar som har lite svårt att lägga på sig.

Är det någon som har provat det och vet om det har fungerat bra??

Hur mycket ger ni i så fall era hästar? Jag har en femåring och en tvååring.

Jätte-tacksam för svar:laugh:

Sv: Någon som provat Natural Glo från Nutrameda?

puttar upp tråden lite, skulle gärna vilja veta om någon har provat detta?:)

Är bara lite nyfiken, vad innebär egentligen "skonsam energi"?

Jag har fått det förklarat att det är skonsamt för att det inte innehåller massa stärkelse som t ex spannmål mm. Det är ju gjort på ris, så jag vet inte mycket mer??? Verkar inte som det är så känt bland hästfolk, men det är ändå en hel del stjärnor världen över som använder sig av det. Och dem är ju givetvis suuuper-nöjda för annars hade dem nog inte varit med under referenser:confused: Det kan säkert vara bra, men det hade varit intressant om det fanns någon som visste mer eller provat det:)...

ingen som vet ngt:confused:??

puttar... Är det verkligen ingen som provat eller vet ngt om detta tilläggsfoder??:bump::bump::bump:

Jag har för 1 ½ vecka sen börjat med detta tillskottsfoder. Jag får tyvärr inte i mina damer den mängd som är rekomenderad utan jag får i dem ca 2dl om dagen, ska ju ge dem 4dl (?)till en början. Kan inte på så här kort tid säga om jag tycker att det är bra eller inte. Då jag inte får i dem rekomenderad mängd heller vet jag inte om resultatet kommer så fort som utlovats. Sen har jag dessutom släppt dem på gräs på dagarna så det känns ju oxå som detta kommer att påverka hästarna de närmasta veckorna så om detta är bra eller inte återstår och se.

Jag är ingen foderexpert utan har av säljaren blivit rekomenderad detta när han behandlade mina hästar. Det lät ju bra det han sa, men det är ju inte direkt billigt:crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 872
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 636
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hur engagerade är ni i ett arbete? Hur accepterar ni när förändringar införs väldigt snabbt till ett arbetssätt som ni inte tror gynnar...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 061
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?