Någon som känner till...

Sv: Någon som känner till...

Mysan, var i småland bor du? Det finns J A Ranch utanför Markaryd och i Alvesta kan du också prova, tror jag iaf.

Hmmm min sadel tror jag hette El Paso men är inte köpt på börjes utan hos en western gubbe...

Nina skrev:
Mysan, var i småland bor du? Det finns J A Ranch utanför Markaryd och i Alvesta kan du också prova, tror jag iaf.

Jag bor utanför Västervik. Vet att de ibland har kurser med egen häst inne i Vimmerby. Markaryd och Alvesta blir för långt.

Mysaan skrev:
Nä men jag är glad om sadeln håller 1 år för det priset. Så håller den då 2 år innan den rasar så är ju det bra.

Nu tänkte jag köpa en lite billigare sadel mycket för att få veta om jag öht gillar att rida i en westernsadel. Skulle denna sadel duga då tror du??? Eftersom jag tyvärr inte har någon på nära håll som jag kan låna av och prova.

Så om vi ser det ur den synvinkel. Kan jag då köpa en El paso för att testa om jag trivs i westernsadel? Givetvis vill jag inte min älskade häst något ont men om man ändå kan räkna med att den håller 1½ år så borde jag ju redan efter 3 månader kunna veta om jag gillar att rida i westernsadel och kan då leta rätt på en sadel som har bättre kvalite eller hur?

Den El Paso ni pratar om är det den som är ljus o helt i mocka? Finns en annan El Paso oxå som jag tror att H**ks sålde för många år.
Min första westernsadel var en sån o den har varken tappat häftklammer eller gått sönder..den var lätt o skön att rida i (tills jag provade en av högre kvalitet) men om du bara ska provrida så tycker jag att den duger som försöks-sadel, om inte stiften kommer ut så går väl inte hästen sönder av att man provar ett tag.

4d995a6d.jpg

Behåll dina 200:- !
Denna sadel har inget på en hästrygg att göra.
Den är så rak i bommen att den kommer att ligga på endast framtill och bak, dessutom är den så dåligt hopsatt att den utgör en risk för ryttaren, du kan slå dej halvt ihjäl! Om du envisas med att köpa den, häng den på väggen i sadelkammarn som prydnad!

Dålig hopsättning kan jag hålla med om, men du har ju ingen aning om hur hästen är byggd så det är ju ganska svårt att yttra sig om hur den kommer att ligga:smirk:

Mysaan, har du bestämt hur du ska göra med Sk*t sadeln;)

Mount Never Rest skrev:
Dålig hopsättning kan jag hålla med om, men du har ju ingen aning om hur hästen är byggd så det är ju ganska svårt att yttra sig om hur den kommer att ligga:smirk:

Mysaan, har du bestämt hur du ska göra med Sk*t sadeln;)

:) Jag köpte den inte och ägaren sålde den för 550 kr istället till en annan. Eftersom så många var skeptiska valde jag att avvakta och se om jag kan hitta en annan begagnad för ett bra pris dock då jag inte är miljonär.

Kanske var lika bra i slutändan. Det är bara att hålla ögonen öppna efter en passande sadel:D

Vilken ful en! Så där ser inte min ut. Måste finnas fler märken som heter samma :D
westernsadelp.jpg

Detta är min El Paso. Kostade långt mer än 550 kr... ;)

MercedesBenz skrev:
Vilken ful en! Så där ser inte min ut. Måste finnas fler märken som heter samma :D
westernsadelp.jpg

Detta är min El Paso. Kostade långt mer än 550 kr... ;)

Det verkar finnas en hel del El Paso sadlar? Den ser lite för lång ut på din häst ;)

Just där ligger den fel. Den är en kortare modell och han kan ha den. Men rids numera i bomlöst enbart. Denna bild var första gången med sadel för att han vild då han kom ;)

Jag tror man ska ha en sadel som e "rejäl" tror inte det e bra för hästen .

Senast ändrad:

Den sadeln (som inte sitter på en häst)ser exakt ut som den min foderhäst har (travare)jag tycker den inte alls e dum ositta i o hästen verkar inte tycka sämre.Det var första "western "sadeln jag satt i.Jag har en annan sadel till min( gick på 20000:- ) det e ju skillnad på sadlar o användnings områden men jag tror att man ska satsa om man kan på en bra sadel.

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
496
Senast: Mirre
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 141
Senast: Bubbles
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
495
Senast: CarEr
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka