Någon som känner till Eslöv?

Narcissa

Trådstartare
Någon som kan berätta hur området berga/kastberga är. Behöver lite info för jag känner inte alls till området. :D

Jag funderade faktiskt på att flytta dit innan jag hamnade i Uppsala, så jag står i bostadskö där. Kan jag återkomma med rapport om typ 20 år? :rofl:

Jag har bott och haft häst i Eslöv. Världens sämsta ställe att ha häst om du frågar mig. Enda "skogen" är Snärjet, men det är mest som en dunge... Det ligger vid Kastberga. Knappt några ridvägar i övrigt någonstans på orten.

Är det dåliga ridvägar? Vi är vana vid platta fält. Är det värre än det? :nailbiting:
Trafikerade grusvägar. Inte ovanligt med gårdar som har inga ridvägar alls, som alltså bara har en uppfart i anknytning till en större väg. Har själv stått på en gård där man bara hade ridvägar kring gårdens egna åkrar. Var inte mer än någon km eller så... kan verkligen inte rekommendera Eslöv till någon hästintresserad alls. Isåfall måste upp mot Trolleholm, men där finns aldrig något till salu.

I ett stall jag stod i utanför Eslöv var det helt okej ridvägar, och man kunde rida till skog där. Men det var en bra bit på grusvägar först. Men det är andra sidan Eslöv, inte Kastberga.

Trafikerade grusvägar. Inte ovanligt med gårdar som har inga ridvägar alls, som alltså bara har en uppfart i anknytning till en större väg. Har själv stått på en gård där man bara hade ridvägar kring gårdens egna åkrar. Var inte mer än någon km eller så... kan verkligen inte rekommendera Eslöv till någon hästintresserad alls. Isåfall måste upp mot Trolleholm, men där finns aldrig något till salu.
Det låter ju förstås lite tråkigt.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 205
Senast: tanten
·
Hundhälsa Några kliniker i området har börjat utföra tandsanering och enstaka utdragningar med enbart sedering. Priset är också betydligt lägre än...
Svar
11
· Visningar
1 033
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix