Någon som känner igen valutan?

nullo-modo

Trådstartare
Någon som känner igen denna valuta. Hjälpte en utländsk familj men hittar inte att den valutan i så hög valör som dom påstod att det var.
20240811_194223.jpg
 
Jag fattar inte? Tog du emot sedlar du inte ens vet varifrån dom kommer eller vad dom är värda?
En lång historia kort så ja.
Längre historia. Stannade för att fråga om dom behövde hjälp när jag såg dom stå vid vägen. Familjen sa att dom kom från Rumänien och vi kollade vad rumänska valutakursen var mot svenska men nej kollade inte hur rumänska sedlarna ser ute.
Familjen sa att dom behövde pengar till diesel, mat till sig sälja och barnen och hotellrum men att hans utländska kort inte fungerade i Sverige.
Smälte totalt för ena barnets charm och fanns spädbarn med i bilen så blev totalt grundlurad och så arg på mig själv att jag hade kortet i bilen så jag kunde ta ut pengar:banghead::banghead::banghead:, brukar ha kortet hemma och bara kontanter med mig för jag vet hur lättlurad jag är men behövde kortet tidigare idag.
 
Over hela USA finns det de som satt i system att aka till rastplatser, parker, och andra stallen dar familjer kommer med hela sin familj i bilen och sedan kora nagot liknande. Bilen har gatt sonder och de behover hjalp till att laga, eller pengar till bensin, eller hjalp till att ta sig nagon stans, eller ... det finns hur manga varianter som helst och det ar manga, manga som gar pa det.

Miss Mandy, min gamla rottis, som mycket sallan var misstanksam mot manniskor gillade INTE nagon av alla de som kom och klagade sin nod och ville ha pengar. Hon morrade och visade tydligt att de inte var okay. Jag forstar inte riktigt varfor, annat an att de inte gillade en rottweiler och var radda for henne sa hon kande lukten kanske.

Sjalv tankade jag bilen full till en man med ett barn i bilen innan jag larde mig. Sa ta det som en lardom till nasta gang.
 
Over hela USA finns det de som satt i system att aka till rastplatser, parker, och andra stallen dar familjer kommer med hela sin familj i bilen och sedan kora nagot liknande. Bilen har gatt sonder och de behover hjalp till att laga, eller pengar till bensin, eller hjalp till att ta sig nagon stans, eller ... det finns hur manga varianter som helst och det ar manga, manga som gar pa det.

Miss Mandy, min gamla rottis, som mycket sallan var misstanksam mot manniskor gillade INTE nagon av alla de som kom och klagade sin nod och ville ha pengar. Hon morrade och visade tydligt att de inte var okay. Jag forstar inte riktigt varfor, annat an att de inte gillade en rottweiler och var radda for henne sa hon kande lukten kanske.

Sjalv tankade jag bilen full till en man med ett barn i bilen innan jag larde mig. Sa ta det som en lardom till nasta gang.
Det har varit en del sånt här med.
 
Over hela USA finns det de som satt i system att aka till rastplatser, parker, och andra stallen dar familjer kommer med hela sin familj i bilen och sedan kora nagot liknande. Bilen har gatt sonder och de behover hjalp till att laga, eller pengar till bensin, eller hjalp till att ta sig nagon stans, eller ... det finns hur manga varianter som helst och det ar manga, manga som gar pa det.

Miss Mandy, min gamla rottis, som mycket sallan var misstanksam mot manniskor gillade INTE nagon av alla de som kom och klagade sin nod och ville ha pengar. Hon morrade och visade tydligt att de inte var okay. Jag forstar inte riktigt varfor, annat an att de inte gillade en rottweiler och var radda for henne sa hon kande lukten kanske.

Sjalv tankade jag bilen full till en man med ett barn i bilen innan jag larde mig. Sa ta det som en lardom till nasta gang.
Brukar varnas för vägpirater mycket förr men inte nu på många år och vägtypen stämde inte riktigt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 785
Senast: Badger
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 555
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp