Någon som kan något om travhästavel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sommartjej
  • Startdatum Startdatum
S

Sommartjej

I så fall vad kan du utläsa från den här stamtavlan (?):

E. Desert Night(US): E. Speedy Scot (US)U. Desert Wind (US)

U. Joy Player: E. Utah Ix (FR) U. Harlans Joy

:bump:

Desert night är e:speedy scot u:Desert wind
(Us) Står för USA
Joy Player är e:Utah Ix och u:Harlans Joy
(Fr)= Frankrike

Eller var det inte så du menade :confused:

Hästens pappa är (e.= efter) Desert Night och han i sin tur är efter Speedy Scot. Mamman (u.= undan) till Desert Night är Desert Wind. Alltså hästens farföräldrar.

Hästen ifrågas mamma är Joy Player. Och hon är efter Utah Ix och undan Harlans Joy. Alltså hästen morföräldrar. :)

Nej inte riktigt.... :crazy:
Det som ni skrev fattade ju jag med. :smirk:
Jag undrar snarare om någon kan säga något om hans stamtavla. Om hans föräldrar eller mor/far föräldrar var duktiga travare osv :)

Mamman är ostartad och har fått ett gäng föl, varav jag antar att det är din som är den bästa.

Joy Player

Desert Night har många avkommor i Sverige, du kan kolla runt genom att surfa vidare på länken och se avkommor, tävlingsresultat, syskon m.m.

/// ghost

Gå in på atg istället...Atg.se står stammen rätt långt bak i tiden..Min hästs stam kommer ner till 1914 :D

Kej hittar nått...Min häst har en rätt bra stam :P bugar för den :bow: lol

Vad heter han? Kanske är han en avlägsen släkting till "min" gullegris? :love:

Om din häst är en varmblodig travare ska du komma bak till 1700-talet, eftersom alla varmblodiga travare har engelskt fullblod i sig, och dom går att spåra så långt :)

Liknande trådar

Avel Min granne har ett arabsto som hon ev funderar på att betäcka i år eller ev nästa år (börjar bli lite sent nu när man inte valt hingst...
2
Svar
33
· Visningar
3 133
Senast: Tez1
·
S
Avel \"Mitt\" Varmblodssto Jag har funderingar på att köpa ett varmblodssto, men jag skulle vilja forska lite i hennes släkt och höra vad ni...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka