Någon som har TR??

D

dressyrmuppen

Hej jag undrar lite när man måste rida med hatt / kubb?? vet att man får välja fr.o.m MSV men när blir det tvång??
Undrar dessutom när man MÅSTE rida i frack? Där är det ju valfritt vid typ S:t George eller?

Sv: Någon som har TR??

jag tror inte att det är tvång i ngn klass. däremot är det ju klart vanligast att man har hatt from msv b och frack from msv a

Precis som Prince säger så blir det aldrig tvång någon gång. Men de flesta väljer att sätta på det så fort som det blir tillåtet.
Det enda som det är tvång på är kandaret (from MSV B:3).

I George (reg.) har jag sett ryttare med kavaj och ridhjälm men aldrig i några högre klasser än så. Någon som har?

En liten parantes är ju också att from att det blir tillåtet att rida med hatt så är det också tillåtet att rida med ickegodkänd-hjälm á la tysk uppvisningshjälm (de snygga utan band). Men det har jag aldrig sett ngn göra (förutom i uppvisn. då).

*KL*
Om det har regnat mkt, har jag haft hjälm.
Hatten tål ej mkt regn.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 502
Senast: Mia_R
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 407
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V