någon som har reglementet till hands?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dr.pepper
  • Startdatum Startdatum
D

dr.pepper

vad händer om en häst startanmäls av en tränare och sen byts det tränare på hästen innan starten? stryks den automatiskt eller får hästen starta ändå?

Sv: någon som har reglementet till hands?

Jag är inte säker men jag tror att den nye tränaren får stryka om h*n vill men inte att det är ett tvång.... Är som sagt inte helt 100...

så gammla tränaren kan inte stryka hästen som hämd för att man flyttar hästen tex?

dr.pepper skrev:
vad händer om en häst startanmäls av en tränare och sen byts det tränare på hästen innan starten? stryks den automatiskt eller får hästen starta ändå?

Har försökt leta,men hittar tyvärr inget...

Byte av tränare är giltig strykningsorsak. Det beror bl a på att det kan råda oklarheter om ansvarsfrågan vid ett eventuellt positivt dopingprov. Jag tror att hästen får starta om den nya tränaren vill. Ring ditt sek. eller STC och fråga.

Hade det varit min häst hade jag antingen strykt eller låtit den stå kvar hos den tidigare tränaren tills efter starten.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
823
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: Unafraid
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
525
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis

Hund, Katt, Andra Djur