Någon som har läst Söderström-Lundberg & Holmgren?

Philosophia

Trådstartare
Jag syftar på deras bok Hundmassage och streching. Står det mycket om massage och stretching vid artros?

Har ni andra bra tips om böcker om fysioterapi för hund (särskilt vid artros) så tar jag gärna emot det! :)

Igår tog förresten min vatten- och köldaversiva italienare sin första promenad i Bagis water-walker (blott 24 gradigt vatten) som ett led i behandlingen. Matte lekte hejarklack medan hunden trampade på, dock helt svart i blicken *kraken*. Men hon skötte sig jättebra och fick köttbullar efteråt och jag hoppas att vi ändå kan göra vattengymnastiken till en inte alltför plågsam rutin.

Sv: Någon som har läst Söderström-Lundberg & Holmgren?

jag vill också veta även iom jag vet hur jag ska stretcha!
har också atroshund. han simmar dock.

Hur varmt är det i bassängerna när de simmar?

Jag tyckte lite synd om min när vattnet var så kallt. I och för sig kan en del vibrationer berott på att det var en läskig och ovan situation, men jag tror faktiskt att frös en del också.

Just det! Jag har funderat på att gå någon kortkurs i hundmassage för hemmabruk. Jag tror att Axelsons ger det, det kanske kan ge en del?

Oj, ingen aning. Inte jättavrmt iaf. Det är nog inte ens ljummet. Jag tror dock att dom inte ska ha för varmt i poolen dels för bakterierisken , sen blir nog min hund riktigt varm ändå som han får paddla. Nu är vi uppe i 20 minuter per pass!:eek:

Jo, det är nog så att de blir varma efter ett tag.

Nu överöser jag dig med frågor :D: Hur lång tid har det tagit att komma upp i 20 minuter? Igår körde vi 3x3 minuter. Tanken var mest att hon skulle få pröva water-walkern, men visst var det lite flåsigt på slutet :angel:.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka