Någon som har ett mobilt bredband som jävlas?

Congeria

Trådstartare
Ända sedan jag skaffade mobilt bredband så har min dator blivit helt knäpp. Den stänger av sig lite då och då, tvärdör så man måste starta om, ibland får man starta om flera gånger på raken bara för att den stannar innan den knappt hunnit starta. Internet har krånglat grymt mycket med en massa flikar som ploppar upp så att allt stannar.
Det här problemet har jag aldrig haft innan, och det är bara när jag har i mitt mobila bredband som det är så. Ibland när det krånglar för mycket så brukar jag dra ur den och snylta på grannarnas bredband :angel: men det funkar ju inte alltid.

Någon som upplevt något liknande och som vet vad som är fel? Jag börjar seriöst bli riktigt trött på det här..

Sv: Någon som har ett mobilt bredband som jävlas?

Min dator var exakt likadan när jag skaffade mitt mobila bredband! Lämnade in den så att dom fick kolla igenom skit grejen ordentligt, behövdes bara en ominstallation och nu har det inte krånglat sedan dess :D *Peppar peppar ta i trä*

Okej, kanske ska lämna in min också då. Men hittade dom något fel på den?
Jag har gjort ominstallation av hela datorn, bytt till Vista och installerat om själva internetsaken, men trots det så fortsätter det:mad: Kanske inte lika mycket men det har inte lagt av helt.

Känner igen allt det du beskriver... Sjukt irriterande. Mina problem försvann sedan jag formareterade om datorn och slutade använda mobilt bredband.

Jag har precis samma problem som du beskriver.
Gick in med datorn och berdbandet till återförsäljaren i sommras och hoppades på att dom skulle ta in den och kolla. Men icke! Dom sa att vi bara skulle installera om den så skulle vi slippa problemet. Sagt och gjort, vi installerade om den och precis allt som låg på hårddisken försvann (massor av minnen, uppsatser o.s.v) Vet såklart om att det kan göra det om man installerar om, men datorn hade frusit totalt, så det gick inte att rädda nåt.
Tro inte att det hjälpte :devil: Har fortfarande samma problem.
Mailade till företaget (ska kanske inte nämna några namn) och beskrev situationen. Fick till svar att allt som rör mobilt bredband inte besvaras via mail. Bra service! INTE :cool:
Känns ju bra att vara fast med det här i yttligare ett och ett halvt år

Jo, jag försöker använda det så lite som möjligt för jag är rädd att datorn ska kollapsa eller nåt tillslut:o Och då funkar ju allt som vanligt, men så fort jag kopplar in den där skiten så börjar det igen :(

Men vafan :eek: Dom är säkert medvetna om problemet men vill inte svara på det utan lägger felet på datorn istället för att dom inte ska förlora pengar?
Ja precis, det är ju bindningstid :crazy: Jag ska snart flytta ihop med min pojkvän och då ska vi skaffa riktigt bredband, känns ju lite surt att betala dubbelt och inte kunna använda det ena..

Men vafan :eek: Dom är säkert medvetna om problemet men vill inte svara på det utan lägger felet på datorn istället för att dom inte ska förlora pengar?
Ja precis, det är ju bindningstid :crazy: Jag ska snart flytta ihop med min pojkvän och då ska vi skaffa riktigt bredband, känns ju lite surt att betala dubbelt och inte kunna använda det ena..

Vi har redan ett bredband, tog det här mest för datorns skull så jag skulle få en bärbar. Men oj vilket misstag det var! :crazy:
Har tyvärr ingen router, annars hade jag använt vårt andra internet
Så ja, nog känns det surt att behöva betala för det här.

vart och hur använder ni "grejjen", den sk dongeln, har ni testat att köpa en förlängnignssladd och lagt den på fönsterbläcket?

själv kopplar jag min mobiltelefon till datorn via blåtand och har den som mobilt bredband. köpte till en billig tjänst i somras från tre, obegränsad access till 0.384kbit/s för 3kr per dag (typ 90kr i månaden)
funkar utmärkt.

Mitt mobila bredband har också krånglat en hel del.
Först pajjade modemet, fick lämna in det och vänta flera veckor på ett utbytes modem.

Har nu ett nytt, men den kan när som helst koppla ner. Oftast räcker det för mig att dra ut modemet och sen plugga i det igen efter en liten stund.
Men det är fruktansvärt irriterande, men gissar på att det inte är någon mening att felanmäla det?
Ringa in tar ju hundra år att komma fram, och då ska man ha tur om man kommer till någon som kan något :p
Men annars har jag inga problem med det. Datorn funkar som den ska ändå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka