Någon som har erfarenhet av H***s bomlösa sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kaffeslav

Varför jag frågar är att jag ska rida en häst under vintern som har en sådan. Därför skulle jag vilja höra vad ni har för erfarenheter, antingen om det är bra lr dåliga.
Skulle också vilja fråga lite om vilken skötsel dessa kräver, nubuck, som är ett nytt material för mig.
Vilken slags pad har ni till den, det finns ju en uppsjö av sådana.
Har hört att det inte går att kliva upp på hästen på normalt sätt i några bomlösa sadlar, är detta en sådan?
Många frågor blir det men kan du svara blir jag glad!

Sv: Någon som har erfarenhet av H***s bomlösa sadel?

**puttar***
Är det ingen som har en sådan. Det är den bruna i höst/vinter katalogen -07.

Tac för svaret, men jag har läst den tråden. Tycker bara inte det som står där ger mig alla de svar jag är ute efter.

Eftersom detta är forumet för mer ridrelaterade frågor, tycker jag ändå att du ska titta i den tråden på utrustning. Och ger den inte svaret på DIN fråga, kan du utveckla den tråden med din fråga lite mer specificerad.

Jag låser denna tråden nu.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 398
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka