Någon som har erfarenhet av Diarsanyl?

MadicDomino

Trådstartare
Några av er har säkert sett min tråd om min hund som är kass i magen!
Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av Diarsanyl + pasta?

Är det vanligt att hundens avföring bli "geleaktig" av detta preparat?
Eller är det hans kost av överkokt ris och risvatten, som skapar detta?

Sv: Någon som har erfarenhet av Diarsanyl?

Geleaktig eller slemmig avföring är ett rätt vanligt symptom vid koliter, dvs inflammationer i grovtarmen. Det bör varken ha med dieten eller Diarsanylen att göra.

"Vi" har bara blivit bra i magen av Diarsanyl, inget slem eller nått. Däremot blir "vi" svindåliga i magen av ris då vi tydligen inte tål det. Har du testat att bara ge fisk ett par dagar för att se vad som händer?

Just nu äter han överkokt ris, lite risvatten och kokt kyckling.

Problemet har pågått sedan Onsdags. Bajskorvarna som kom i natt har varit lite fastare (forfarande kladdiga), men det som kommer i mellan är kladdigt. Senaste avföringen var geleaktig/slemmig. Vilket det inte varit tidigare under denna tiden han varit dålig.

Sammafattning:
Onsdags: Vägrade äta och bajsa på morgonen. Förmiddagen kräker han, bajsar en fast hög och två rinnande. På kvällen spyr han ingen. Vill bajsa på natt och kvällsrundan, men kommer inget när han sätter sig. Får lite foder på kvällen.

Torsdag: Hittar två spyor och en kladdig bajshög på morgonen som han har gjort under natten. Kontaktar vet. som säger att jag skall svälta han till kvällen. (fick ingen frukost!). Liten kladdig klutt på morgonen, sen x antal springande ut - både falskt alarm och rinnande. Ger han första omgånden Diarsanyl.

Fredag: Två medelfasta högar med lite konsistens när jag stiger upp på morgonen. Bajsar inte på hela dagen.

Lördag: Två hyffsat fasta högar när jag stiger upp. Går morgonrunda, kommer rinnande brungegga som är blodstrimlig. Kontaktar vet. som säger att jag skall avvakta 24h, minska mat mängden till 1 matsked ris varannan timme istället för 2 matskedar. Vet. tror att det kan vara för att han inte gjorde något under hela dagen igår och tarmen har blivit lite sårad över det. Tar temp, ingen feber och han är inte allmänpåverkad! Lite tröttare, men annars lika glad och vill leka! Högen som kom vid 16-tiden var kladdig, men lite geleaktig, dock inget blod!

OBS: Jag har till och med varit ute med han vid 02-03 tiden för att han ska slippa skämmas över att göra sina behov inomhus. Men det kommer inget när jag är ute på denna runda!

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 208
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 959
Senast: Roheryn
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 127
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Min ena hund ligger inlagd sen drygt 3 dygn med akut pankreratit. Vi vet inte om den är primär eller sekundär. Totalt kollaps av magen...
2
Svar
25
· Visningar
7 448
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka