Någon som har dessa vinter ridstövlar?

dom är för smala i skaftet för mig, men så har jag tydligen stora vader enligt alla mått... :crazy:

Jag har haft ett par liknande från hööks och dem va ganska små i storlekarna. Men jag skulle inte rekomendera den typen av stövlar, för dem har väldigt lätt att gå sönder, specielt i fodret där man ska stoppa ner foten!!

jag har haft dem, jag som normalt hade 38 hade 36 i dom!! :eek: dom var inte så varma, men rätt sköna... väldigt konstig och skumgummig modell i foten.. :crazy: inget att rekommendera, de gick sönder fort.. men bra å ha när man skulle hämta hästarna i hagen när det var 1,20 me snö.. :idea::smirk:

men dom är ju såååå snygga :love: :cry:
Så dom är alltså stora i stoleken?
Jag tror jag skickar efter dom i alla fall och sen får jag väll skicka tillbaka dom om dom inte är sköna :smirk:

jag tycker att skaften blir på tok för mjuka... inget stöd alls... usch... jag gillade de inte alls, så jag slängde dem..

Dom är snyggare på bilden än i verkligheten tycker jag..
Beställde, men skickade tillbaka direkt... Inte speciellt sköna och hemskt fula.. tyckte jag! Du kanske har en helt annan smak!

:bump://Miss Kala\\ :bump:

Jag har precis köpt dom, inte var dom varma direkt! Fast knepet tror jag är att inte ha för mycket strumopr under, kändes bätter sen när jag tog av mig och bara hade ett par under. Ganska snygga också, diskreta!

Tycker också att de är smala i vaderna men sköna att gå omkring i, vilket många ridstövlar inte är. Köpte de istället för skor just för att de ändå hade så mjukt skaft.

Har såna!
men man fryser om tårna om man rider ute ändå... även fast man har varma strumpor =(

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur