Någon som har denna sele?

Sv: Någon som har denna sele?

Hej!

Den är inte alls dyr, och man får vad man betalar för. Den är klart bättre pga modellen, än ex hööks sele som ju har fast brösta och ej är komplett. Tråkigt med hobbymodellen att den har svarta tömmar. Svart betyder begravning nämligen.

Det finns selar som är värda att lägga pengarna på om du ska köra din häst, och det är börjes Idealsele med snabbkopplingar. Det är den billigaste bästa selen.

equilex.se har även senatormodellen som är bra, och selar.se har två modeller som är bra och mycket prisvärda.
Tyvärr får du då lägga ut dubbelt så mycket, ca 5000:- men jag lovar att det är värt det i hållbarhet, säkerhet, läderhantverk och utseende.

vad kör du för häst, har du bild? Vad för vagn har du till?

Tack för ditt svar.

vad kör du för häst, har du bild? Vad för vagn har du till?

Jag har en 2-årig arabtjej som jag har tänkt köra in, jag kör alltså
ingenting just nu. Jag har bara tänkt mig att vi ska köra lite enkelt
med en lätt vagn, som variation från ridningen (som också kommer senare :))

Då tror jag denna selen kan passa.
Lite tveksam om den håller för inkörning, det kan hända saker, sen har de billiga giggselarna giggskakelhållare som sitter fast runt skakeln. För största säkerhet bör man då ha rena släta skaklar utan ringar på så att man lätt får bort skakeln.
Kolla gärna mera på standardselen istället, där får du bruna tömmar till och förhoppningsvis kraftigare läder.
Har bara sett standardselen och den är väldigt klen. Tänkte att hobbyselen kanske var ännu klenare..?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Övr. Hund Hejsan. Har en jämthunds kille ( 11 mån ) som tidigare i december 18 gjort en artroskopi i vänster armbåge fram. Han har alltid gått...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Delfinarie
·
Körning Hej! Har varit och kikat på en liten B-ponny att ha till lite lättare körning på hobbynivå. Ponnyn är körd sen tidigare, men med en...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama