Någon som har Akribori-föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lisjoh
  • Startdatum Startdatum
L

lisjoh

Jag har ett litet sto född 5/5 som de första dagarna var lugn (för lugn!) och jättego. Nu far hon omkring som en vilde i boxen, bockar, sparkar och leker kängeru. Man kan inte komma intill henne förrän hon är trött utan fara för liv och lem. Annars är hon vacker, mycket ädel med tändsticksben. Hur är era Akriboriföl?

Mmmmm, jag har en liten tjej som föddes 21/3, nästan tre veckor för tidigt. Hon har varit precis tvärtom, en riktig liten :devil:, tills för några veckor sedan då hon blivit helcool och sansad. Innan så var jag övertygad om att jag aldrig mer skulle betäcka för att jag fått ett sådant litet monster. En mycket klok och vacker liten tjej är det i alla fall.
Vad är det mer på din lilla. Aquileia är undan Magini -Imperator.
Tänkte försöka mig på en bild, men vet inte hur det funkar..... :confused: :confused:
Aquileia 5 veckor

[bild]http://community.webshots.com/scripts/editPhotos.fcgi?action=showMyPhoto&albumID=132084547&photoID=138164326&security=UVMYVC[/bild]
Är det här nu som man kan prova med att ta bort http:// för att få fram bilden :confused: :confused:

Hälsningar Nina

Hej!

Jag har inget AkriboriFÖL men däremot en "Akrib-åring" :D. Han har varit snäll o kramgo ända från början o det håller i sig. Preriodvis är han nästan lite försynt, i a f om man jämför med hans lille buse till polare, e. Quite Easy.

Nej..inte något föl för mig heller...men två Akribori-åringsston...som är otroligt olika i temperamentet.

Den ena är född totalt jättego, har varit helt otroligt lätthanterlig på alla sätt från den sekund hon föddes. Hon har obegränsat förtroende för människor och har varit helt okomplicerad i allt. Men hon är inte speciellt lugn..och verkar ha ärvt sin mors väldigt bestämda vilja...:))

Den andra är inte född här hemma...men har varit nästan skygg och har krävt mycket tålamod för att få riktigt hanterbar. Idag är hon däremot en ängel att hantera så länge det är av någon som hon känner igen. Så smått börjar hon även lita på andra..och vår hovslagare är lyrisk över hennes uppförande.
Den här damen är heller inte lugn...och ganska så elektrisk i sina reaktioner...
Sammantaget har vi två underbara små flickor hemma...som sinsemellan är rätt olika..både i typ och temperament...och sanningen att säga har båda ärvt grunden av sina mödrars temperament..

Men..lugnare har de blivit båda två...väldigt mycket lugnare under det år som gått..

Mamman är 23 år och är efter Gibraltar - Cosmos XX, dvs mycket fullblod! Märren har både hopptalang och rör sig bra, nu hoppas jag på att årets lilla sto ska bli lika bra och kunna ersätta morsan i avelsboxen.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 318
Senast: Jealle
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar