Någon som betäckt med Metall i år

Rotterö

Trådstartare
Jag skulle vil la veta hur många det är som fastnat för HingstenMetall 1070.
jag har betäckt med honom . För skoj skull skulle det vara roligt att höra någon. :banana:

Var väldigt nära att betäcka med honom i år. Han var verkligen en av mina toppkandidater i år.

Tog en annan hingst på samma station i stället och blir inte stoet dräktigt på två försök med honom så blir det Metall i stället ;)

Lill / Stall Nöbbeled

Planerade in Danone, men plan B var Métall som det nu blir eftersom Danone gick i stöpet...
Sto e: Amiral - Herkules

Tänkte betäcka flera av mina ston med honom. Men med tanke på hur långt bort han bor och lite ett sto med föl kunde stå där uppe blev det andra hingstar istället.
Men han är en klar favorit.

Hej
Har du ingen station på nära håll då ??
Du kan väll be stationen skicka efter sperma. Det har jag gjort

Det blev Camaro M.

Han gjorde ett väldigt gott intryck både i stallet och lös. Dessutom har hans treåringar gått över förväntan på treårstesten.

Lill / Stall Nöbbeled

Hej igen
Jag har en granne som har en 1 åring efter honom. Han fick 48p vid fölvisning. Nu som 1 åring fick han bara 36p
Han har en färg som en älg. Tror att det blir röd skimmel
Han är fin. Jag kan sända bild på honom
Camaro M stod på vår station när jag betäckte mitt sto 02
Statonen ville att jag skulle ta honom. Men jag fick inget bra intryck av han då. Tog då Lavirco 967 istället.

Jag betäcker inte i år. Hon har haft så stora föl det sista, att jag vill låta henne få en chans att muskla sig "normalt" igen. Speciellt förra årets föl tog på henne. :crazy:

Så kom då Métall till Sverige.. Surt, men jag hade redan bestämt mig.
Däremot har jag "beställt" ett stoföl, av en bekant som skall lägga på minst två av sina trevliga ston.
Hon skulle inte betäcka heller, utan lägga lite pengar på sitt privatliv!
Men så kom vi att träffas, och hon blev så nyfiken, att hon åkte och kikade på Métall... Och blev fast! :D
Så nu är de nog seminerade!
Håll tummarna för ett stoföl folkens!
mvh

Gick på den minan förra året! Gör aldrig om det igen.
Jag tog en vanlig semistaion bara någon kilometer bort istället för att köra till hingsstationen, med de två stona som hade föl vid sidan. Har fått betala mer till semistationen och veterinären än till hingstägaren för dessa två! Då är det ändå inga konstigheter utan helt vanliga semineringar och inget konstigt med stona. Det tredje stoet utan föl åkte till hingsten och stod där i två månadre för en bråkdel av priset för ett av de andra stona. Då var hon ändå till problematisk och resorberade och fick sköljas.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
27
· Visningar
1 222
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V