Någon som betäckt med frieser?

Chickengirl

Trådstartare
Är de någon som betäckt sitt sto med frieser iår? Spelar ingen roll vad de är för sto. Skulle vara kul och veta hur ni tänkte när ni betäckte osv...

Mitt sto är nu på betäckning med en frieserhingst.

Sv: Någon som betäckt med frieser?

Vilken hingst använder du? Själv har jag inte betäckt än i år men kommer att skicka ett sto till frieserhingsten Melle och ett till Darco. Båda stona är araber och fick för en vecka sedan varsitt föl efter Melle.

Jag tycker både friesern och araben var för sig är jättehärliga raser både till det innre och yttre men kombinationen av dom båda blir ännu bättre. Araben är lite för liten och friesern lite för grov för min smak.

Har du bilder på dem? En sådan kombination har jag aldrig sett :)

Jag fick ett hingsföl efter Darco för en månad sen! (Darcos 1:a) Han är en pigg, glad, nyfiken och social liten herre. Mamman är frieser efter Onne.

Har du bilder på dem? En sådan kombination har jag aldrig sett :)
Jodå, det har jag! jag kallar dom halvtvillingarna eftersom dom är födda med några timmars mellanrum och har samma pappa :D.

Cashmere e. Melle u. El Witesse

Cashmir.jpg

Cacharel e. Melle u. Wielka Dunja

Cacharel.jpg

Storasyster Chantilly 2 år, också e. Melle u. El Witesse

Chantilly-1.jpg

Den hingsten jag betäckt med är tyvärr inte godkänd. Men mycket snygg och får sina första avkommor iår.
Mitt sto är fbl och tror de blir en bra kombination.
Är igentligen inte så insatt i just frieser men tycker detta är en ståtlig ras med fina egenskaper. Trevliga gångarter och de jag träffat har haft super bra temperamt.

Jag tror det kan bli en jättebra avkomma. Fullblod lättar ju upp lite, precis som arab. Jag har själv letat runt en del efter ett lämpligt fullblodssto för avel med frieser men det är mycket som ska stämma och än så länge har jag inte hittat det jag vill ha.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 075
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023