beauspirit
Trådstartare
än jag med rätt korta ben som har problem att knästöden på hoppsadlar hamnar på "fel ställe".
oftast på hoppsadlar så är överdelen av mina ben (knät och uppåt) för korta så jag når lixom "inte ner dit knät ska vara", om ni förstår min luddiga förklaring .
nu har jag iaf hittat sadeln som passar mig PERFEKT!
provsatt en Prestige Pony 16" (fast var stor, jag brukar ha 16,5") och den passade mina ben mkt bra .
dessutom var knäblocken flyttningsbara = ännu bättre.
visst finns det fler sadlar med flyttningsbara klossar som kanske passar, provat tex griffin whitaker men där var klossarna alldeles för stora så de vart ändå fel.
har ni någon erfarenhet av denna sadel?
hört nåt om den?
den var tydligen permanentstoppad vilket jag tyckte var konstigt, eftersom de andra prestigesadlarna är väl omstoppningsbara?
är det en stor nackdel?
nu gäller det bara att den passar hästen *Hoppas*
oftast på hoppsadlar så är överdelen av mina ben (knät och uppåt) för korta så jag når lixom "inte ner dit knät ska vara", om ni förstår min luddiga förklaring .
nu har jag iaf hittat sadeln som passar mig PERFEKT!
provsatt en Prestige Pony 16" (fast var stor, jag brukar ha 16,5") och den passade mina ben mkt bra .
dessutom var knäblocken flyttningsbara = ännu bättre.
visst finns det fler sadlar med flyttningsbara klossar som kanske passar, provat tex griffin whitaker men där var klossarna alldeles för stora så de vart ändå fel.
har ni någon erfarenhet av denna sadel?
hört nåt om den?
den var tydligen permanentstoppad vilket jag tyckte var konstigt, eftersom de andra prestigesadlarna är väl omstoppningsbara?
är det en stor nackdel?
nu gäller det bara att den passar hästen *Hoppas*