Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Tingeling

Trådstartare
Skulle vara kul att veta om det är någon mer som ska ha föl efter Hip Hop nästa år? Berätta om er själva och ert sto! Vilka tankar har ni med fölet?

Jag har ett litet fullblodsto på 160cm, som är beräknad att föla den 27/3
Brun med vit strimbläs och en vit kota.
Ska bli så spännande att se hur fölungen ser ut!

Hoppas på att få en hopphäst som kommer att passa mig och min nivå.

Jag tävlade en hel del på ponnytiden, men det är ju hundra år sedan nu.
Sedan köpte jag en häst som jag tränade hoppning på i vuxen ålder, men som tyvärr fick akut fång och var tvungen att avlivas för två år sedan.
Alla andra hästar som funnits i mitt vuxna liv har varit galoppörer.
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Mitt sto efter Cardento - Cortez väntas följa den 7 maj och hon är dräktig med Hip Hop.

Eftersom det sägs att Hip Hop lämnar smått och bra temperamentet valde jag honom till min jätte på 180cm

Stoet har gått alla championaten som 5 och 6 åring startad upp till 135. Men tyvärr efter en olycka fick hon sluta tävla och är nu avelsto på heltid.

Jag hoppas få fram en avkomma som passar mig.
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Vad roligt med en till :)
Vilken fin stam du får på din fölunge!
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Jag fick ett sto i år efter Hip Hop med en mamma som är 50% fullblod (Krius xx) :) Hon är väldigt ädel och normalstor mammans avkommor brukar landa på 175 + men ganska vass i humöret dock är hon väldigt fin i bena och snygg.
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Fick en hingst i Juli i år efter Hip Hop. En otroligt cool kille. Fin hela han. Vet inte vad han kommer landa på i mankhöjd som vuxen,
men hoppas på mellan 160-165 cm. Mamman är 163 cm och är efter Catango Z.
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Jag har ett stoföl som föddes i slutet av maj i år. Väldigt söt, bra galopp men lite väl grov egentligen. Fast å andra sidan är ju inte mamman nån ädel speta direkt... Morfar är Phaeton X. Svårt att säga hur pass stor hon tänker bli, modern är 160 cm. Men jag tycker att om jag jämför med dom tidigare fölen (E: Careful, Chin Top) så är denna större än dom var vid samma ålder.





 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Skulle vara kul att veta om det är någon mer som ska ha föl efter Hip Hop nästa år? Berätta om er själva och ert sto! Vilka tankar har ni med fölet?

Mitt ena sto är dräktigt med Hip Hop :) Beräknas föla i slutet på mars men jag räknar med att hon kommer att gå över så början på april.
Mitt sto är e Landlord, tanken var att hon skulle gå in som andrahäst bakom min fälttävlanshäst men då hade jag två hästar till som gjorde att tiden inte räckte och så betäckte jag och tänkte sätta igång henne efter föl men det blev aldrig någon tid till det...Stoet själv har inte tävlat något större, bara lite lätta klasser i hopp- och dressyr. Hennes mamma har många pris i 130/140.
Stoet är otroligt okomplicerad, väldigt lätt att ha att göra med och är aldrig sjuk eller några konstigheter. Hon har två tidigarer avkommor som båda har temperament to die for. Den första avkomman tävlar i LA/MSV dressyr. Stoet är 165 cm så jag hoppas på en avkomma i den storleksordningen.

Målet med avkomman är en häst lämplig för mig eller någon annan med "normala" ambitioner. En rolig, trevlig, arbetsvillig allroundhäst för MSV hopp/fälttävlan/dressyr. Sen får vi se det kanske kommer ut värsta hoppkanonen men då tänker inte jag rida ;)
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Vad roligt!! Samma ambitioner som jag då, fast jag något lägre (120/LA räcker gott för mig) Då ska de föla ungefär samtidigt :)
När är din befruktad?
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Mitt sto är nu dräktig på 111 dygn och jag hoppas på en lika trevlig avkomma som hennes första efter Hip Hop som tyvärr somna in som 1 1/2 åring
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

Vad tråkigt :( vad hände?
Har du ingen bild?
När är ditt sto senast inseminerat?
Mitt är 1/5 och idag är vi på dygn 146.
Jag har räknat på 330 dagars dräktighet,
då blir beräknad fölning 27/3.
Hur många dagar räknar du på?
 
Sv: Någon mer som väntar föl efter Hip Hop?

När hon var 2 dygn gammal blev hon sjuk och tillbringa 1 månad på djursjukhuset med diagnosen fölsjuka.

När hon blev äldre fick hon en svullnad i en has. Vi åkte och röntgade henne med hopp om att det bara skulle vara lösa benbitar. Alla leder röngades och det fanns cyster i alla leder så då fick hon tyvärr somna in.

302102_10151535815833076_976929102_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp