Någon mer som sökt sommarkurs på universitet eller högskola?

Hade sista provet igår (men ett examensarbete +presentation av detta kvar).

Provet var ett praktiskt sådant som bestod av ett par delar. Vi skulle starta panna och turbin, hitta till två olika driftlägen som vi fått på papper (tex turbinen skall äta 4ton ånga/timmen, ångan skall vara minst 30 grader överhettad, pannan skall ligga på 13 bar (ö) mm). Pannan skulle också köras manuellt (dvs vi strypte/öppnade ventiler för hand för att ställa in hur mycket bränsle som skulle användas, hur mkt vatten som skulle pumpas in i domen, hur mkt ånga som skulle till turbin resp användas för att värma upp div andra komponenter. Vi skulle också, medan detta hända, rondera och kolla värden på ett antal mätare i anläggningen.*

De hade också simulerat ett antal fel som vi var tvungna att lösa. Dessutom var vår blivande chef på plats och förföljde oss (både fysiskt och med frågor) som ett neongult spöke.

Det gick skitbra! Så himla nöjd med hur vi i gruppen samarbetade och löste uppgiften. Att vi dessutom var 1,5 timmar snabbare än den andra gruppen var inte heller fel 😅

Nu är det då tre veckor teori kvar (och examensarbetet) sen ska jag börja på mitt nya jobb!

* de berättade om detta prov när vi började utbildningen och det lät då heeeeeelt ouppnåligt. Men ... alltså... det var ju inte så svårt?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar idag halvtid på ett svenskt universitet (med undervisning). Exempelvis är vi nu under höstterminen tre stycken som jobbar 50%...
2
Svar
26
· Visningar
2 786
Senast: As_Vegas
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 338
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp