Sv: Någon mer än jag som HATAR fyrverkerier och effekten det har på våra djur?!
Tankte tacka for all omtanke och feedback.
Lilla Leon ar nu kremerad, ja de skot pa honom, veterinaren som undersokte honom kunde till och med se var den hade hamnat,sa hon kunde skriva pa att de hade skjutit pa honom. Visst hade man velat ta itu med idioterna direkt men det var nog ett bra val att forsoka springa efter hunden som sprang mot vagen istallet for fyrverkeridararna.
Vi har anmalt men har inte hant sa mycket alls, troligtvis for att de var minderariga. Uppfattningen ar ungefar som att det var ett busstreck for mycket.
Men blir inte forvanad nar jag nu till och med last om ungar som statt och skjutit in i hasthagar.
Jag har last pa lite om det har och tydligen ar det sa att i till exempel italien ar det totalforbjud pa att skjuta av fyrverkerier som privatperson om man inte har tillstand.
Jag tycker man ska fa ha speciella plaser man skjuter inom och utanfor dessa platser ska det vara totalt forbjudet. Man maste fa valja om man vill utsatta sig for den risken eller inte, och att valja mellan att stanna inne eller ga ut med sin hund ar inget val.
Och vi i sverige kan tydligen inte alls hantera fyrverkerier pa et sakert satt, hur svart kan det vara att bli lite hardare da? far man boter for att ha varit felparkerad i en timme borde man fa boter om man skjutit av en smallare sapass nara en annan individ...
Nasta nyar langtar man inte efter..
men i alla fall ,aterigen, TACK