Någon mening?

Shettisar

Trådstartare
Fick min shettis röntgad för ca 1år sedan.Det visade sig då bla att hon hade en underutvecklad glidyta på höger bak knä. De sa absolut ingen dräktighet o sparsam motionering framförallt ingen hård/tung. Nu har en del undrat varför inte en dräktighet skulle kunna genomföras.O jag funderar också lite på varför(de sa ju att belastning kan ge henne hälta).Någon som helst mening med en annan veterinärs utlåtande eller bara acceptera att det inte blir något föl från henne?.

Senast ändrad:
Sv: Någon mening?

Ring även och hör med shetlandssällskapet vad de tycker. De är ju rätt hårda med att kolla just knäna på t ex avelshingstar, just för att det förekommer knäproblem (främst patellaupphakning) inom rasen. Och i och med att veterinärerna säger att din häst har just en underutvecklad glidyta - inte att den är skadad av slitage - så är det väl klokt att funderapå om det inte finns en risk att det är ärftligt?

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 927
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
957
Senast: Saile
·
Hästvård Gjorde nyligen utredning på klinik pga hästens reaktioner vid ridning. Åkte hem med pentosan (antiinflammatoriskt) som injicerades...
Svar
5
· Visningar
1 456
Senast: Lobelia
·
G
Hästvård Hej min halvblodsvalack född 2004 kom hem halt till mig i början av juli efter att ha varit utlånad på foder i två år. Fodervärden...
Svar
6
· Visningar
4 535
Senast: Goldilock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama