Någon med erfarenhet av Halla Kyckling o ris?

ako

Trådstartare
OBS, fel i rubriken, LAMM o RIS ska det vara!

Tja, som rubriken lyder ;). Har länge tänkt att man borde mata vovvarna med svensk mat (de har tidigare käkat Eukanubas cocker spanielfoder) och spontanköpte en säck med Halla Lamm o ris i går när jag var och köpte hästfoder. Kyckling o ris var den variant som låg lägst i fett (MJ?) o protein (21-11) (är bättre på hästfoderstater får jag erkänna) och hundarna i fråga är en kastr springerhane, 8,5 år o en kastr cockertik, 3 år, i dag i lagom hull och som inte anstränger i hjäl sig direkt; 1 h promenad samt fritt springande i trädgården en normal dag (ibland mer, ytterst sällan mindre).

Så, hundbuke, vad tror ni om detta?

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Sv: Någon med erfarenhet av Halla Kyckling o ris?

Min lättfödda hund låg rätt bra på sådana foder. Men oftast försökte jag ligga mellan 15-18% i fett för att kunna öka hennes fodermäng och få henne att bajsa MER :) Hon blev förstoppad annars :o Men hade jag blivit erbjuden det fodret hade jag testat. Hon hade iofs fin och glansig päls osv på alla foder jag testat.

Här bajsas det tillräckligt ändå ;), ingen av dem har problem med trög mage. Tackar för svaret :)!

OBS, fel i rubriken, LAMM o RIS ska det vara!

Tja, som rubriken lyder ;). Har länge tänkt att man borde mata vovvarna med svensk mat (de har tidigare käkat Eukanubas cocker spanielfoder) och spontanköpte en säck med Halla Lamm o ris i går när jag var och köpte hästfoder. Kyckling o ris var den variant som låg lägst i fett (MJ?) o protein (21-11) (är bättre på hästfoderstater får jag erkänna) och hundarna i fråga är en kastr springerhane, 8,5 år o en kastr cockertik, 3 år, i dag i lagom hull och som inte anstränger i hjäl sig direkt; 1 h promenad samt fritt springande i trädgården en normal dag (ibland mer, ytterst sällan mindre).

Så, hundbuke, vad tror ni om detta?

Tack på förhand!

jag använder HALLA aktiv, Det är kanon bra
körde ett tag med royal canin , och ett tag med bäst inscow lam o ris.
halla fungerar kanon bra

Har Halla kyckling och ris till taxen som tidigare är opererad för magomvridning och har en lite känslig mage, tex måste han rapa efer maten annars sväller han upp och blir gasig. Halla kyckling och ris är jättebra för honom. Mår bra, fin i pälsen, fin i hullet (perfekt enligt veterinären) och bajsar lagom ;-)

Schäfer äter Halla Medium och mår toppen :-)

Jag håller på att vänja in min jack russel på Halla Medium ännu äter hon bara hälften halla och hälften gamalt foder.
Så vågar inte riktigt uttala mig ännu!

KL. Låter ju lovande :).

Petra_el: Magomvridning på tax måste vara ovanligt? Skönt att han klarade sig!!

tyvärr inte ovanligt på taxar. Tydligen ska det oxå vara vanligt på schäfrar.

Där ser man! Jag trodde det var främst storvuxna raser som råkade ut för det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter

Hästrelaterat

Tillbaka