Någon kissar blod!!!!!

TinyWiny

Trådstartare
Vi har tre katter som är inne, nyss hittade jag en stor pöl med blod och kiss:eek:

Ingen av dem verkar sjuka, normal temp...

Vad ska jag göra:confused:

Ingen av dem reagerar när jag klämmer på dem heller...

Ingen av dem är ju purung heller, det är två som är 8 och en som är 12.

Kan man se det på något vis? hjälp!!!!

Sv: Någon kissar blod!!!!!

Svårt när du inte vet vem av dom det är. Kan ju inte gärna ta allihop till vet. Men försöka att isolera dom ifrån varandra om det går så borde det ju visa sig snart. Vår hona kissade blodblandat en gång, hon fick antibiotika och det gav med sig ganska fort. Är det en hane finns ju rätt stor risk att det handlar om urinsten. Hoppas du reder ut vem det kom ifrån!

Hanar löper större risk att åka på urinvägsproblem än honor, vet inte om det hjälper dig.

Annars kanske du får vakta kattlådan? Kolla kisset så någon av dem kissat? Försöka kolla snopparna om du har hanar, tänker att det kanske kan se irriterat ut på den som är dålig (har aldrig haft en katt med urinvägsproblem? Annars blir det väl till att ta alla till veterinären och så får veterinären dra urin ur allihop.

Man kan lägga toapapper ovanpå sanden och sedan hålla koll när de går på lådan. Det kan vara blod i kisset men syns inte när det hamnar i sanden.

Tack för era svar:bow:

Tyvärr går de inte på låda, de går normalt sett ut och gör sina behov.

Hankatten tänkte jag också på men, varför visar de inga andra symptom?

To.m hunden beter sig oroligt, men han kan det inte vara för han kan inte komma upp på övervåningen ens. (Han känner väl min oro:confused:)

Jag får ringa veterinären imorgon så får vi se vad hon säger, jag tror ju alltid att det är en av honkatterna eftersom hon alltid varit en liten klenis:( har inte ens kunnat kastrera henne då hennes hjärtljud går ner så att vet inte vågar söva henne:crazy: to.m veterinären rekomenderade p-piller till henne och det har jag förstått att det inte är så vanligt?!

Kanske är det pillren som är boven? Hon får bara på "marsningstid" alltså inte hela året.

Så hon får inte nu.

Blod i urinen kan tex bero på urinvägsinfektion. Det framkallas oftast utav stress hos katter, säger min veterinär. Har det hänt något nytt i hemmet på senaste? Nya familjemedlemmar? Flytt?

Hoppas det löser sig!

Min ena katt kissa blod för längesen, visade inga andra syntom.
Fetta va njursten så bäst du kollar upp detta hos vetrinären, dock en dyr sak hmm men så är det med djur=)

Nej något nytt har inte hänt på det senaste tre månaderna (då den nya hunden kom)

Har pratat med vet och hon säger avvakta, har inte sett mer blodig urin sen men jag är ju orolig att det ska vara allvarligt:(

Försöker ha dem inne och håller koll på dem, funderade ett tag på om det kunde varit någon olycka, men då borde de väl rimligtvis reagera när jag klämmer på dem:confused:

Men om jag inte hittar vem av dem det är så får jag ju ta med dem allihop till veterinären:crazy: hellre kolla upp ordentligt än att stå där när kattstackaren blir så sjuk så att det är försent:cry:

Jo så är det ju men det är ju smällar man får ta...hejdå julklappar hejhej friska glada katten:o:)

Urinvägsinfektion/stenar kommer ju ofta med täta trängningar, kan du se om någon av katterna kissar ofta(re)?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 205
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama