någon idé med hästtransport?

T

tirnanog

Jag ringde precis en hästtransportör utan svar, så jag slänger in en fråga här istället. Tror ni det är nåon idé att transportera en häst 25 mil med lastbil? Eller är det billigare att köra sträckan själv än att anlita ett lastbilsföretag?

Får man betala hela avgiften även om hästen inte dyker upp vid hämtningstillfället? (Tveksamt om jag kan lita på människan som ska lämna henne nämligen)

Sv: någon idé med hästtransport?

Jag skulle köra själv. Vi har försökt få transport till flera hästar i mitt stall och det har slutat med att alla har fått köra själva, omöjligt att få det att stämma med tider och gud vet allt. Och det är mer än 25 mil för allihop.
MEN hittar du en som kan ta på lastbil så räkna på kostnaden.

Ringa alla företag. Alla har olika priser. Jag flyttade 3 hästar från närke till dalarna och i slutet var det billgast att anlita en kille som körde tom från stockholm till oss och sen upåt, istället än folk som körde steckan förbi.

25 mil är inte så långt men om man har "transport fobi" så kan man slappna av lite och kan vara värt det extra pengar det kostar. Annars beron på streckan hästen ska åka så kan det vara ganksa nära i pris med anlitar nån eller gör det själv med kost på bensin, transport hyrning(om det behövs), tid ledig från jobb osv.

Jag själv skulle tar lastbilen med det är jag:o...lite latt.:angel:

Sv: någon idé med hästtransport?

hmm ok, ska fundera på detta. tack för svaren!

Liknande trådar

Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 716
Senast: Raderad medlem 6459
·
Utrustning Började fundera på detta när jag var ute och åkte bil idag, och såg en urgammal (?) transport (byggd i trä) på en gårdsplan från...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 002
Senast: Pudlan
·
Lantbruksdjur Hej är det någon som vet hur man tämjer grisar som man inte haft som kulltingar? Det är nämligen såhär: för snart ett år sedan började...
Svar
2
· Visningar
2 535
Senast: jemeni
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 311
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama