Någon här som har köpt föl?

G

gullefjun

Vet inte var jag ska placera den här tråden,men mina tankar är som såhär.Jag ska förhoppningsvis nu börja läsa hösten :d

Det kostar ju en del att ha häst så tänkte jag det är bättre att vänta tills studierna är klara, Jag är jättesugen på att köpa ett föl men känner att jag har inte så mycket kunskap så jag undrar om någon ha lite tips.....bra böcker osv.Nh foder m.m

Hur gick ni tillväga första gången ni köpte erat föl...vad är viktigt o tänka på?...några tips så blir jag jätteglad :banana: :bow:

//gullefjun :)

Sv: Någon här som har köpt föl?

Tänk på att även ett föl har "driftskostnader". Det man tycker att man sparar in (en "färdig", utbildad häst kanske kostar 70000kr) Den summan och mycket mer har jag lagt ut på min egen uppfödning. Skillnaden med när du skaffar föl är bara att du till en viss del "sprider ut" kostnaderna. Och det allra viktigaste om du är sugen på ett föl, se till att du har någon som kan hjälpa dig med utbildningen.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
5 378
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Återupptog ridningen sen ungefär ett år tillbaka och rider på ridskola nu, men jag känner att lektioner en gång i veckan inte fyller...
2
Svar
26
· Visningar
4 909
Senast: Sirap
·
Fordon Så elcykel :). Har länge tänkt köpa cykel och nu när jag ska göra slag i saken har jag starkt börjat överväga att köpa en elcykel. Men...
Svar
18
· Visningar
1 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka