Någon har bråttom.....

U

us_lover

...eller? :angel:

Igår kväll gick vattnet kl 20.40! Jag och dottern hade precis ätit en försenad middag. Jag var klar och skulle gå och hämta något så jag reser mig från stolen och hinner ta två steg från matbordet. Då bara kom allt :eek:

Maken som var ute i garaget blev inkommenderad, svärmor och svärfar informerade om att de skulle få en nattgäst och som tredje samtal ringde jag till sjukhuset. Jag hade nämligen inga värkar så jag visste ju att det inte var någon panik ;)

Sedan var det dags att duscha och packa väskan, för säkerhets skull.

Nu sitter jag bara och väntar på att värkarna ska komma igång :crazy: Eftersom inget hänt under natten ska vi köra in till akuta obstetrikavdelningen (tror jag det hette) idag för ny kontroll. Enda problemet - jag har ingen aning om var den är :o
 
Sv: Någon har bråttom.....

Spännande! Hoppas allt går bra och att det kommer igång snart!

Lycka till! :)

/Timsetim
 
Sv: Någon har bråttom.....

Tack allihop! :)

Det är ju egentligen inte riktigt dags än, men när jag var hos barnmorskan i tisdags och fick veta att h*n låg fixerad misstänkte jag att jag inte skulle gå tiden ut.

Nu är det bara att vänta misstänker jag :crazy:
 
Sv: Någon har bråttom.....

åh va roligt=)

Inte ett dugg avis:angel:
 
Sv: Någon har bråttom.....

Vad underbart!

Låter ju som det är på gång att bli tillökning nu.

Lycka till!!!!
 
Sv: Någon har bråttom.....

Spännande! hoppas det går bra för er :bump:

Det där med fixerad, ligger dom helt stilla då eller är det mest att huvudet är neråt eller?
/tomten som vanligt okunnig men nyfiken :angel:
 
Sv: Någon har bråttom.....

att de är fixerade betyder att de ligger fast med huvudet långt ner i bäckenet. Innan dess kan de ligga med huvudet nedåt fast rörligt, eller huvudet nedåt fast lite ruckbart.

Detta känner din BM efter från V34-35 ca..

Min bebis har legat fixerad sedan V32+4 och jag är idag i V41+6. Så är man förstföderska så kan de fixera sig tidigt. Barn 2, 3 osv kanske inte fixerar sig alls förrän det är dags för förlossning.
 
Sv: Någon har bråttom.....

*lånar en knapp*

Jaha, så har vi varit på ny kontroll inne på KK i Lund. Ingen bebis än, men sammandragningarna har blivit kraftigare och mer frekventa så om inte värkarna sätter igång ikväll sätter de igång mig i morgon bitti ;)

Ska bli kul och se vem som gömmer sig i magen :love:
 
Sv: Någon har bråttom.....

att de är fixerade betyder att de ligger fast med huvudet långt ner i bäckenet. Innan dess kan de ligga med huvudet nedåt fast rörligt, eller huvudet nedåt fast lite ruckbart.

Detta känner din BM efter från V34-35 ca..

Min bebis har legat fixerad sedan V32+4 och jag är idag i V41+6. Så är man förstföderska så kan de fixera sig tidigt. Barn 2, 3 osv kanske inte fixerar sig alls förrän det är dags för förlossning.

När jag väntade dottern låg hon fixerad 29/4, hon är född 4/5. Det var nog det som gjorde att jag var beredd på att denna bebis inte tänkte ligga kvar till 1/6 :angel:
 
Sv: Någon har bråttom.....

hoppas att h*n kommer ut snart din lilla skrutt..

allt är ju olika från person till person, så det jag skrev var ju lite generellt kan man säga :)
 
Sv: Någon har bråttom.....

att de är fixerade betyder att de ligger fast med huvudet långt ner i bäckenet. Innan dess kan de ligga med huvudet nedåt fast rörligt, eller huvudet nedåt fast lite ruckbart.

Detta känner din BM efter från V34-35 ca..

Min bebis har legat fixerad sedan V32+4 och jag är idag i V41+6. Så är man förstföderska så kan de fixera sig tidigt. Barn 2, 3 osv kanske inte fixerar sig alls förrän det är dags för förlossning.

Mitt första barn fixerade sig precis vid förlossningen. Var på koll på tisdag, då var han fortfarande ruckbar, sen är han född lördag.
 
Sv: Någon har bråttom.....

hoppas att h*n kommer ut snart din lilla skrutt..

allt är ju olika från person till person, så det jag skrev var ju lite generellt kan man säga :)

Meeeen, menar ni att det små liven är olika ;)

Men det var intressant att läsa "grunden" till det och sedan läsa att det varierade en del.
Är snart i v 36 och inte fixerad ännu vad jag vet, även om skallen varit neråt länge så rör det sig.
 
Sv: Någon har bråttom.....

Lycka till! Hoppas du har en liten skrutt nu!
 
Sv: Någon har bråttom.....

Har det kommit någon nu? Jag tänkte på er när jag cyklade förbi KK i Lund vid sjutiden idag. Hoppas allt gått bra!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Åh, äntligen får man lite tid! :) Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6 Var...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp