Shaggy
Trådstartare
Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag har en massa basfrågor om hur man löser saker rent praktiskt.
Så man får hem sin valp och lägger väl enklast sin semester precis när man hämtar hem den. Det ger att man har några veckor hemma med den och får chans att lära känna den men sen då? Jag kan ju inte lämna en typ 12 veckors valp mer än möjligen för att springa till soptunnan 5 meter från ytterdörren. Så hur gör man när man bor själv?
Hur löser man det med att handla mat?
Hur löser man det när man tar in hästarna?
Hur löser man det när man börjar jobba igen?
Ja hur gör man. Det finns ju massor av folk som skaffar hund mitt i livet så det måste ju finnas lösningar på dessa problem.
Så man får hem sin valp och lägger väl enklast sin semester precis när man hämtar hem den. Det ger att man har några veckor hemma med den och får chans att lära känna den men sen då? Jag kan ju inte lämna en typ 12 veckors valp mer än möjligen för att springa till soptunnan 5 meter från ytterdörren. Så hur gör man när man bor själv?
Hur löser man det med att handla mat?
Hur löser man det när man tar in hästarna?
Hur löser man det när man börjar jobba igen?
Ja hur gör man. Det finns ju massor av folk som skaffar hund mitt i livet så det måste ju finnas lösningar på dessa problem.