Någon fler än jag

Gnist

Trådstartare
Som har en hund med vad andra tycker har en udda stam och udda linjer i sig??

Bra stam och linjer, men ändå tydligen udda :rofl: :eek: :rofl:

Sv: Någon fler än jag

:confused:Jag har en udda hund med.blandras mellan schäfer och sibiri husky.Är du duktig på hundar? skulle behöva lite råd min hund bara lyder när han själv vill.Och skäller och morrar åt nya människor.Kan vara lite jobbigt!hälsningar lillemor_wolfer

Min hund är renrasig, men med en udda kombination linjer bakom sig.

Hur gammal är din hund och hur aktiverar du den?
Det kan också ha betydelse.

Låter som din hund är väldigt mentalt vek/osäker och då beter sig på det vis du skriver.

Min hund är renrasig, men med en udda kombination linjer bakom sig.

Hmm.... Vad är det som dom tycker är "udda" då? Utveckla mera! ;)

Min vovve är linjeavlad...... men det kan man nog inte kalla udda....eller... vid nästa parning kommer jag att använda en importhane på henne med helt andra mer kontinentala linjer i.... klassas det som udda då kanske? ;) :confused:

Jag vet inte riktig själv vad personen menade med att stammen var udda. Att den är bra var givet, men det var tydligen en udda kombination av linjer och inavelsgraden är 0,3% bara..

Kommentaren var "Ser ju helt klart bra ut lite udda linjer det är ju bra och meriterat nästan hela vägen :D:D"

Jaha ja, jag ska med andra ord köra med en udda kombinatin nästa gång :D

Bra att du håller oss uppdaterade på nya termer inom hundaveln :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Ridskoleryttare