Någon bukefalist som spelar gitarr?

NotlikeI

Trådstartare
Bara undrar om det finns någon här inne som faktiskt spelar lite gitarr.
Vilken/vilka gitarrer har ni? Hur länge har ni spelat? Några tips för en nybörjare som mig:o?
 
Sv: Någon bukefalist som spelar gitarr?

Bara undrar om det finns någon här inne som faktiskt spelar lite gitarr.
Vilken/vilka gitarrer har ni? Hur länge har ni spelat? Några tips för en nybörjare som mig:o?
Jodå, här finns nog många strängbändare. :)
Själv har jag spelat i... hmm... 30 år. Jösses. är jag så gammal?! :eek: Däremot har det inte varit så målmedvetet övande alla år, man låg väl på topp rent speltekniskt i tjugoårsåldern och sen har det dalat så sakteliga. Brukar intala mig att spelteknik och hastighet ersatts av feeling. :grin:
Det aktiva utövandet ligger mer eller mindre i träda, med undantag för ett o annat festjam.
Det bästa tips jag kan ge är att spela så mycket som möjligt med andra människor (läs: i motsats till att bara sitta på sin kammare) och helst sådana som är litet bättre än du själv. :)
 
Sv: Någon bukefalist som spelar gitarr?

ahh bra idé har lyckats samla på mig en del bra gitarrister nu i min umgängeskrets så försöker suga ur alla kuskap jag bara kan ur dem ^^ x)
30 år inte illa!
 

Liknande trådar

Kultur Ooh allvetande buke-orakel, vars hänger de seriösa banden? Varken jag eller sambon vill använda Facebook, men vi kanske måste i det här...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: skiesabove
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: lytesout95
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 352
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp