M
medik_ox
hejsan, jag har ett polskt hblsto på 4 år om har lite problem med att gå frammåt.. helt plötsligt stannar hon och står där tills man klicver av och leder henne, jag har testat att sitta kvar och driva.. har till och med bett en kompis sälla med longerpiskan bakom henne.. men hon står helt orörlig.. vi stod mitt ute i skogen i 4 timmar sen var jag tvungen att hoppa av för jag skulle jobba.. det är ett problem.. nästa problem är att hon verkar inte tycka något är roligt.. hon gör som hon blir tillsagd men visar inget intresse.. detta bekymmrar mig i och med att hon bara är 4 år.. jag har haft henne snart i 3 månader på foder, ägaren har mestadels bara ridit i ridhus, medans jag älskar skogen och långa uteritter.. dom första månaderna förstår jag att hästen är osäker och testar mig.. men när jag inte ser någon glädje hos henne blir jag rädd.. jag har testat att rida henne i ridhus och hon ser lika dan ut då med.. däremot när hon är lös i hagen så är hon helt underbar det lyser lycka i ögonen på henne.. vi brukar rida ut tillsammans med en nyskuren travar valllack på 12 år då är hon lite mer possetiv och kanske till och med kan ha ett öra framåt ibland.. men jag behöver veta hur jag kan leka fram glädjen hos henne, det hjäklper inte att galoppera över ett fält eller hoppa någon stock för honm gör bara som hon blir tillsagd.. inte en tendens till glädje skutt.. jag har lekt med henne i hagen och då är hon med på noterna.. jag ar även haft sadel och träns på henne och lekt från maren och hon är glad.. men det är precis som att hon blir osäker när man sätter sig på henne.. och nej!! hon har inte ont någonstans.. jag har haft henne inne på två olika kliniker och haft ute tre vetrinärer som kännt och klämt /skickt rönkat osv.. det är inget fel på hennes fötter, det är i huvudet det sitter.. jag avskyr att se henne "lida" så.. Ägaren påstår att hon har varit sån sen hon köpte henne som två och ett halvt årng.. UNGA HÄSTAR SKA VARA FULLA AV LIV!!!!! snälla hjälp mig jag tycker synd om henne..