När slutar hästen var unghäst...

No1

Trådstartare
...ur fodersynpunkt?

När man räknar foderstat enligt alla regler så vid vilken ålder kan man räkna hästen som vuxen (dvs ras, vikt och ansträngning är det som styr beräknade foderstaten och inte hästens ålder).

Har tidigare läst och fått höra att tre år är det som gäller och vill kolla om det även är er erf.

Enbart de som VET bör svara...hänvisning till källa är också av intr.
 
Sv: När slutar hästen var unghäst...

tre år stämmer bra, eller 36 mån för att vara exakt. Står i alla behovstabeller framtagna av SLU tex "Hästen-näringsbehov och fodermedel" av C.Planck.
 

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 066
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 013
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp