När slutade ni nattamma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kickis

Trådstartare
Hur gamla var era barn när ni slutatde nattamma dem? Och hur lång tid hade ni sen mellan sista och första målet mat?
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Hur gamla var era barn när ni slutatde nattamma dem? Och hur lång tid hade ni sen mellan sista och första målet mat?

:o Jag nattammar än och sonen är 10 1/2 månad. men jag är nog mer napp än matleveratör på natten. Riktig napp vägrar han dock...
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Jag ammade tills dottern var 20 månader. Sista tiden var nog amningen mest en ersättning för napp, samtidigt som det var gott. Dottern har aldrig tagit napp och nappflaska tog hon inte förrän hon var 8-10 månader gammal.
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Jag minns inte riktigt, han var kanske runt året när han slutade tutta på natten. Men det var ju inte för att han var så hungrig utan för att det var enklaste sättet att få honom att somna om ifall han vaknade till.
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Min första sov hela nätter från två månaders ålder. Min andra från 3 månader, eller hur man ska räkna. Han är ff uppe och vandrar på nätterna trots att han fyller 6 nästa vecka :smirk: Han äter iaf inte på nätterna längre :D

Men båda mina har haft napp. Det kanske är skillnaden?!
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Min dotter sov nog hela nätter från 3 månader c:a. Då var kvällsmålet vid 21-22 ungefär och så vaknade hon mellan 5-6 på morgonen. Vaknade hon innan dess så puttade jag bara in nappen så somnade hon om igen :banana: !
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Hur gamla var era barn när ni slutatde nattamma dem? Och hur lång tid hade ni sen mellan sista och första målet mat?

Båda tjejerna var runt 6 månader. De fick sista målet ganska sent, ca kl 22, och klarade sig sedan tills kl 6 ungefär.
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Ett par tvillingar som jag passade för en tid sedan slutade få mat på natten vid 4 månaders ålder. Nu vid 8 månaders ålder får de först ersättningsmjölk (tror jag det heter) i flaska och sedan gröt efter det. Detta får de vid 18-19 tiden och sedan sover de tills 6-7 på morgonen.
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Men båda mina har haft napp. Det kanske är skillnaden?!

Det tror jag inte. Min pojke har inte napp, men han började sova hela nätter strax efter han fyllt två månader. Jag tror nästan att förklaringen till att han sover så gott är att han INTE har napp. Jag har hört/läst om många som får stoppa in nappen i munnen på bebisarna flera gånger under nätterna. (Men det klart...en del får ju stoppa in bröstet...)

Han har fått styra helt själv. Förutom när han var fyra och en halv månad och plötsligt började vakna igen. Då gav jag inte bröstet, eftersom jag visste att han kunde sova hela nätter.

Hel natt är för oss: Sista amningen någon gång mellan 21 och 22 (ibland något senare). Första morgonamningen någon gång mellan 07 och 08.
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Den första slutade jag helamma vid 7½ mån ålder, den andra vid 6½ mån.

Sedan har de inom en vecka efter det sovit hela nätterna på gröt och banan som sent kvällsmål !

De har inte haft napp och ammat fritt på dagarna till 1½ resp 1 års ålder då de inte ville längre.
 
Sv: När slutade ni nattamma?

Min stora kille slutade jag nattamma då han var 10 månader, han ville sluta helt när han var 11 månader.
Min lilla kille nattammas fortfarande. Han är 6 månader.
Han tar inte napp och vill gärna ha nåt att snutta på när han ska somna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 472
Senast: Modest
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 121
Senast: Krålus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: trazel
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp