När rida igen efter bäckenfrakturer?

julez

Trådstartare
Hej!

För dryga veckan sedan ramlade jag av hästen då den skenade och sedan bockade. Fick fyra frakturer i bäcken och en spricka i armen. Jag har blivit sjukskriven i sex veckor framåt och kan gå långsamt med hjälp av hjälpmedel nu, men har ont.

Ni som varit med om liknande, när var ni uppe i sadeln igen? Och hur gjorde ni för att ”våga”? När kände ni er helt rehabiliterade?
 
Mitt bäcken sprack i två delar vid en ridolycka. Det är ju lite skillnad förvisso mot frakturer men för mig tog det ett år av rehab innan jag kunde rida igen. Helt rehabiliterad kommer jag tyvärr aldrig att bli men var väl så återställd jag kunde bli efter ett år. Jag hade nog varit försiktig med att rida under de sex veckor du är sjukskriven och kanske ännu längre. Rådgör med fysioterapeut när du kan börja med ridning är nog det bästa tipset jag kan ge.
 
Fick en spricka i bäckenet efter en ridolycka som satt bra till så jag kunde röra mig en hel del med gåbord, men tog nog 3 månader innan jag kunde rida igen, hade min tränare på marken som stöd.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 608
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 544
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sen förra veckans avramling så har jag haft ont. Först blev jag lite uppåt för att jag tyckte att den första värsta smärtan la sig...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 324
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp