När hjärtat inte säger det hjärnan gör ...

Tokmaja

Trådstartare
Tog bort min älskade ponny för ett par dagar sedan. Stor sorg.
Dock har jag två hästar kvar så jag är inte hästlös på något sätt, ändå satt jag och kollade hästannonser och fann självklart just en sådan ponny jag skulle vilja ha, det var min körponny som vi tog bort pga sjukdom så nu drömmer jag ju om en ny sådan.
Hjärtat säger köp och hjärnan säger att det är alldeles lagom med två hästar, men detta är en unghäst och alltså något för framtiden, ja...
Det är 40 mil enkel väg bara för att kolla, det talar starkt emot.
Gah.
Känner att jag måste glömma drömponnyn, som än så länge bara är en dröm i fantasin..
För att göra det letar jag negativa saker, det är en hingst (som då självklart skulle kastreras då jag bara har ston) men tänk om den i alla fall inte fixar att gå med ston!
En oro är oxå att säljaren har väldigt många hästar ute till låga priser, eller låga, de ligger väl som de ska men tänk om den inte är seriös...

Usch.
Blir alldeles snurrig.
Behövde bara skriva av mig. :banghead:
 
Sv: När hjärtat inte säger det hjärnan gör ...

Ett annat dilemma.
Försöka köpa loss den oinkörda foderponnyn och testa att köra in eller satsa nytt... :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 913
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 843
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 632
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp