När fixerade sig era bäbisar?

Sv: När fixerade sig era bäbisar?

Vad betyder fixering och ruckbar? :o
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

Hur pass den "sitter fast" i bäckenet. När huvudet är på plats så kan man inte rucka det från sida till sida, alltså är det fixerat. Om det är ruckbart så går det fortfarande att röra på det fast det ligger på rätt ställe.

Med tvillingar är väl den ena fixerad? Sen kommer den andra av "bara farten" typ.... Har en kompis nu som väntar tvillingar och de hade sagt att även om den andra ligger i säte så kommer den ut, för den första har banat vägen...
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

:eek::eek: Det HÄR hade jag varit rejält orolig för!!!!
:angel:;)

Jo men som tur är har jag ju UL-bilderna och där är det ett huvud i ena änden, eftersom fötterna garanterat är uppåt försöker jag intala mig själv att det faktiskt är ett huvud där nere vad än barnmorskorna säger :D

Ni vars barn inte fixerat sig när vattnet går, har ni fått instruktioner av er BM att ligga på rygg och invänta ambulans?
Min BM har inte sagt något men det kanske hon gör om han inte är fixerad vid nästa besök då jag är i v.38.
Jag har aldrig hört talas om detta innan och dom kan väl inte räkna med att alla har en hög allvetande bukare som upplyser en om livets viktigheter ;)
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

De mesta kommuner har tagit bort den "regel" att man ska åka ambulans, men de brukar rekommendera att man ligger ner i största mån.
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

Enligt min BM kan bebisar sparka uppåt fast huvudet ligger uppåt. De ligger liksom med benen uppvikta. Vill inte skrämma dig nu. ;) Tänkte bara på en annan tråd där de upptäckte att bebisen låg i säte när det var dags att krysta.
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

Jag kunde inte läsa den, kanske beror på att jag inte är medlem?
Jag får väl göra slag i saken och skaffa ett konto där!
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

Enligt min BM kan bebisar sparka uppåt fast huvudet ligger uppåt. De ligger liksom med benen uppvikta. Vill inte skrämma dig nu. ;) Tänkte bara på en annan tråd där de upptäckte att bebisen låg i säte när det var dags att krysta.

:eek: Ser nu framför mig en huvudlös bäbis med två rumpor och låånga ben. Kan man kräva nytt UL? ;)
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

När jag var hos BM i måndags så klämde hon o kände på magen för att se att den inte hade vänt sig. (La sig tillrätta med huvudet nedåt för ungefär 3-4 veckor sen).
"Nämen..vars är huvudet?", utbrister BM.

:eek::eek: Genast börjar jag föreställa mig ett huvudlöst barn med sprattlande små armar o ben.

BM tar fram UL-apparaten och på skärmen kommer det fram ett runt litet huvud.
"Aha, den har bara sjunkit ner", konstaterar BM.
Jag ser fortfarande ut såhär :eek:

Jag vet inte om min bäbbe är fixerad eller ruckbar, men den ligger iallafall med huvudet nedåt i bäckenet. Däremot verkar det vara en liten breakdansare för ena veckan ligger den med ryggen på höger sida magen och nästa vecka på vänster. Så den verkar snurra runt på huvudet. :D
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

Min bebis var som sagt inte fixerad och fick rådet av BM att lägga mig ner om vattnet gick, samt ringa förlossningen och rådgöra med dom. Jag fick värkar innan vattnet gick , jag var lite förberedd och höll mig inne. ;) Var nere i källaren och hängde tvätt då vattnet gic. Sprang upp & la mig på soffan och ringde. Som tur var så var sambon hemma, så han skjutsade in mig, jag låg i baksätet. :D Sedan på förlossningen så kom dom till ytterdörren med en säng och hämtade mig.
 
Sv: När fixerade sig era bäbisar?

Nova hade inte fixerat sig när jag va hos bm sista gången. tror de va ett par dagar efter bf. Sen gjordes inga flera sånna undersökningar.
Min bm visste inte om det var huvudet eller rumpan som var neråt i slutet så jag fick göra ul på mvc bara för att kolla att det verkligen var huvudet som var neråt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp