När byta till spjälsäng?

Sv: När byta till spjälsäng?

Hej,

Du har redan fått bra svar här..
Jag hade också vagga till min son till en början. Mellan 3-4 månaders ålder så flyttade han till spjälis. (en begagnad som vi målat om, det finns SÅ många fina till salu)

Iom att min son liksom din hade sovit lite var stans på sina middagslurer så var det inga som helst problem att få honom att sova i spjälis. Jag har dock varit med om en bekants lilla bebis som vägrade sova i sin spjälis till en början, det var bara vaggan som gällde.

Och off topic...JA bebisar växer alldeles för fort :( Min "lilla" bebis är nu 8!!!!!!! månader... Och jag har redan sorterat bort många kartonger med kläder...*snyft*
 
Sv: När byta till spjälsäng?

*kl*

För oss har det varit så olika mellan barnen... Nr 1 sov ofta i vår säng men hade spjälsäng tills nr 2 kom (då var hon 2år...) Nr 2 därimot kunde gå när hon va 8 månader och VÄGRADE ligga kvar i sängen då, hon lärde sej snabbt att svinga över benet å hoppa ut, vilket var livsfarligt för en så liten... så hon fick en växa säng med lite kanter på från ca 9 mån, den va tillräcklig för att hon inte skulle trilla ur men ändå kunna ta sej ur om hon ville...:crazy: nr 3 är nu 4 månader å har sovit kanske 2ggr i vår säng, han är aldrig lessen på natten å de e så skönt!!!
 
Sv: När byta till spjälsäng?

Ja men alltså.... när min son ska lägga sig så hålls han bara på plats av en sak, spjälsängen... hur skulle det gå om han kunde hoppa ur och springa ut ur rummet om han inte ville ligga kvar i sängen...vilket kaos! Hur har ni andra gjort??

hmmm ja... ingen av mina två har sovit i spjälsäng - de ammades till sömns till 2-årsåldern och sen har vi fortsatt med att mysa i sängen med saga och gos (pilla i mitt hår)... de har vetat att när det är kväll så ska man sova i sängen... och vill de inte ligga kvar så får man lyfta tillbaka alt. hålla kvar dem tills de förstår att det inte är någon ide att gå ur sängen... eftersom man inte har någon "bur" som hindrar dem så får man använda sin vilja...
 
Sv: När byta till spjälsäng?

Men gud va jobbigt!! Det kan ju inte vara kul för varken barn eller förälder..... Och vilket spring!! Ser inte fram emot detta! Särskilt inte då vi har två våningar på huset.... det betyder att en av föräldrarna måste vara på övervåningen tills lillen somnat.... ve och fasa...:crazy:
 
Sv: När byta till spjälsäng?

Men gud va jobbigt!! Det kan ju inte vara kul för varken barn eller förälder..... Och vilket spring!! Ser inte fram emot detta! Särskilt inte då vi har två våningar på huset.... det betyder att en av föräldrarna måste vara på övervåningen tills lillen somnat.... ve och fasa...:crazy:

tja... det är väl en vanesak - jag har alltid legat brevid mina barn när de ska somna... hur trodde du att det skulle fungera - att barnet skulle ligga still i sin säng när det inte finns något fysiskt hinder som stoppar längre bara för att du vill det? man måste få in rutinen helt enkelt... men jag har barn med väldigt mycket vilja och spring i benen och som är lite extra "mammiga"...

ni har väl grind för trappan?
 
Sv: När byta till spjälsäng?

Ja det är klart vi har grind både uppe och nere!! Men våran nattningsrutin är lite annorlunda, han har alltid somnat själv i sitt rum. Och om vi byter säng så får vi ju lägga om rutin totalt... Ja jag hoppas att det går bra när den dagen kommer...
 
Sv: När byta till spjälsäng?

Ja det är klart vi har grind både uppe och nere!! Men våran nattningsrutin är lite annorlunda, han har alltid somnat själv i sitt rum. Och om vi byter säng så får vi ju lägga om rutin totalt... Ja jag hoppas att det går bra när den dagen kommer...

fast å andra sidan om ert barn är nöjt med att somna själv så kanske han snällt ligger kvar i sängen ...
 
Sv: När byta till spjälsäng?

Jaja, känga till Poppis.... Det är inte som du tror iaf...
 
Sv: När byta till spjälsäng?

Åh nej, jag skulle ju köpa en 4kantig begagnad spjälsäng och så får jag syn på...

ss_ng_1201129975.jpg


Så himla läcker!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 400
Senast: paradiset
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 126
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp